БДЖ е изправена пред кадрова криза. Докато се опитва да набере нови служители чрез информационни кампании в училища и университети, от началото на годината железниците са напуснали 32-ма машинисти. Това съобщи Александър Александров, директор на поделение "Пътнически превози" на среща с локомотивните машинисти от държавната жп компания.

В момента дружеството има и недостиг на подвижен състав. Пътническите превози се нуждаят от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси, но разполагат със 110 локомотива, 310 вагона и 35 мотриси.

"За тази година разполагаме с 40 милиона средства за ремонт. Почти 30 милиона са усвоени, основно за ремонт на вагони. Почти всичко ще бъде усвоено до края на годината. В момента фокусът е върху стартирането на поръчката на ремонт на локомотиви", коментира ситуацията Григорий Григоров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.

Липсата на достатъчно локомотиви често е причината за отменянето на влакове в железницата. Наскоро ръководството беше принудено да спре няколко влака и на тяхно място да пусне рейсове.

БДЖ (Без Държавни Железници), част II: 14 влака спират, засега за 3 седмици!

Машинистите се притеснени за работата си и за състоянието на компанията заради отмяната на влаковете.

Експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ, коментира пред БНР, че основните проблеми са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ.

"В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси", обясни абсурдната ситуация Нинов.

Припомняме, че най-често машинистите намират работа или при частни жп превозвачи или в столичния метрополитен срещу двойно по-високи заплати.

Само за третата линия на метрото, която се строи в момента, е планирано да бъдат наети нови 120 служители - машинисти и механици.

БДЖ (Без Държавни Железници). Влакове се отменят – няма локомотиви!