След една година усилена работа и 28 експериментални бета версии бе представена стабилната версия на Win32 API – Wine 4.0, в която са направени над 6000 промени. От ключовите възможности на новата версия можем да отбележим поддръжката на графичните програмни интерфейси Direct3D 12 и Vulkan, интегрираната инфраструктура за настройка изображенията на елементите на интерфейса в зависимост от DPI на екрана, поддръжката на гейм контролери, коректна работа с дисплеите с много висока плътност на пикселите и други.

В новия Wine е потвърдена пълноценната работа на 4737 програми за ОС Windows. още 4045 програми безпроблемно работят с допълнителни настройки и външни DLL. A 3489 работят с незначителни проблеми в работата, които не пречат при използването на основните функции на приложението.

Ключовите промени във Wine 4.0

Direct3D:
  • Добавена е началната поддръжка на Direct3D 12. Реализацията е базирана на библиотеката vkd3d и за своята работа изисква графична карта с поддръжката на API Vulkan (Direct3D 12 работи чрез транслиране на извикванията на API Vulkan)
  • По подразбиране е включено използването на обособен поток за обработка на Direct3D командите, даващо възможност за използване паралелна работа в асинхронен режим
  • В реализацията на Direct3D 10 и 11 са добавени почти всички нови възможности, включително Multisample texture, 3D сцените (viewport), новите формати на ресурсите, премахване на артефактите при изобразяването на сенките и т.н.
  • Някои Direct3D 11 интерфейси са обновени до версия 11.2, а DXGI интерфейсите – до версия 1.6
Графична подсистема:
  • Реализиран е пълноценен драйвер за графичния API Vulkan,
  • Добавена е поддръжката на иконки в .PNG формат, включително с размер 256 х 256 за дисплеи с висока резолюция
  • За X11 е добавена поддръжката на ARGB формата
Ядро (интерфейсите на Windows ядрото):
  • Прекратена е поддръжката на изпълнимите DOS файлове. При опит за стартиране на DOS изпълними файлове автоматично се отваря отделна DOSBox сесия. Тази промяна не се отнася за Win16 файловете, поддръжката на които си остава вградена във Wine
  • Драйверите вече имат достъп до управлението на централния процесор и до управляващите регистри
  • За коректно използване на технологията Hyper-threading в конфигурацията на CPU се определят физическите и логическите ядра на процесора
  • При стартиране в Linux среда се дава достъп до детайлната информация на BIOS-а
Потребителски интерфейс:
  • Интегрирана е необходимата структура за настройка на елементите на интерфейса, съобразени с DPI на екрана и мащабирането
  • В библиотеката ComCtl32 v6 (Common Control) е добавена поддръжката на стандартните елементи на интерфейса, включително класовете на Button, ListBox, ComboBox, Static и Edit
  • Поддържат се теми
Периферия:
  • В API Raw Input и XInput е добавена поддръжката на игровите контролери с HID интерфейс
  • В HID драйвера вече се поддържат геймпади
  • Реализиран е нов SDL драйвер, даващ възможност за взаимодействие чрез HIS интерфейса върху SDL игровите контролери
Мрежови възможности:
  • В JScript е добавен режим на съвместимост с EcmaScript, даващ достъп до възможности, които ги няма в стандартния режим
  • В MSHTML е добавена поддръжката на не-HTML елементи – например, добавена е поддръжката на SVG графиката
  • В аплета Internet Control Panel е добавена настройката на прокси сървър
  • WinHTTP вече използва Windows Sockets
Криптография:
  • Добавена е поддръжката на асиметрични криптографски ключове
  • Възможна е проверката на цифровите подписи на базата на RSA и ECDSA алгоритмите
  • Добавена е възможност за използването на sha256 и sha384 хешовете в ECDSA цифровите подписи
  • Поддържа се автентификацията с помощта на Kerberos
  • При работа в macOS с използват библиотеките GnuTLS, а при тяхното отсъствие – фреймуърка CommonCrypto
Текст и шрифтове:
  • Поддържа се спецификацията Unicode 11
  • В DirectWrite, ресурсът на шрифтовете може да се записва в паметта
  • Добавена е поддръжката на субпикселното рендиране на шрифтовете
  • Добавени са нови глифове в шрифтовете
Звук:
  • Реализиран е интерфейса Windows Media Player за възпроизвеждане на мултимедийно съдържание
  • Вграден е MP3 декодер, достъпен чрез DirectX Media Object
Поддръжка на платформата Android:
  • Управление курсора на мишката чрез API Android 7+
  • Нов начин за разпределяне на паметта, с което се решава проблема с извеждането на графиката в Android 8 и нагоре
  • Поддържа се платформата Android x86-64, но засега не се поддържа WoW64
Интегрирани приложения:
  • Добавена е програмата Ping, реализирана чрез извикване на функцията IcmpSendEcho
  • В RegEdit е добавен шестнадесетичен режим
  • В командния интерпретатор е добавена коректната реализация на циклите „FOR“
  • Към командата XCopy е добавена опцията „/к“, осигуряваща записа и на атрибутите
За разработчиците:
  • Във winedbg е добавена поддръжката за отстраняване на грешки във WoW64 процесите
  • В компилатора IDL е добавена поддръжката на ACF (Application Configuration Files) и на асинхронните интерфейси
  • Енджина Mono, използван за стартирането на .Net е обновен до версия 4.7.5
Други:
  • Реализирана е услугата Task Scheduler за стартиране на задачи и процеси по разписание
  • Реализирана е услугата WMI (Windows Management Instrumentation) за централизирано управление на Windows базираните компютърни системи
  • Вградена е софтуерната библиотека за OPC (Open Packaging Convention) услугите, използвани в XML файловете на Microsoft Office
  • Разширена е поддръжката на ARM и ARM64. При кроскомпилация, за ARM64 е реализирана възможност за използване на софтуерните инструменти на MinGW
  • Добавено е отложено инсталиране на MSI пакетите. Възможно е създаването на комбинирани MSI инсталатори за 32 и 64-битови системи
  • Нови външни зависимости: библиотеките Vulkan за работа с драйвера Vulkan, Vkd3d за Direct3D 12, SDL за поддръжката на геймърските контролери, GSSAPI за Kerberos