Как ще изглежда "новият човек на XXI век"? И най-вече – какво няма да има:

1. Няма да има Родина, защото в света отдавна вече няма особени граници. Ще може да пътува и да живее където поиска и ще работи дистанционно.

2. Няма да има история и минало – то е ужасно и кърваво, така че няма защо да се съжалява.

3. И вяра в Бога няма да има, което значи, че няма да има морално-нравствени принципи. Нито идеали. Ще се определя като атеист.

4. Собствено жилище също няма да има – "много по-изгодно е под наем", съвременният човек не е привързан към определено място и е мобилен, той е "гражданин на света".

5. Вила, земя, бабина къщурка с градинка също няма да има – по-интересно му е да пътешества. Или по-скоро да се шляе без особена цел по чужди страни и да харчи за това всичките си спестявания и даже кредити.

6. Няма да има кола, вместо нея ще ползва каршеринг, споделено пътуване, всевъзможни неща за "пораснали деца".

7. Не ще трябва да се грижи за родителите си – има си домове за възрастни хора, така е по-модерно и съвременно.

8. Семейство също няма да има, защото ще е или хомосексуалист/лесбийка/"трети пол", или ще живее на свободни начала. Съответно няма да има и социална среда, която възниква автоматично с брака – 30-ина нови роднини и приятели на приятелите.

И деца, разбира се, няма и няма да има.

Извод: Новият човек на XXI век въобще нищо няма да има! Освен връзка с информационния поток. Няма да има къде да се върне. Всичко, което ще остане след смъртта му, ще бъде веднага изхвърлено на боклука, а прахът му, след кремацията, ще бъде използван за наторяване на градини, както вече процедират в Швеция. Той ще е една атомизирана единица в пустото.

Това е много удобна белтъчна форма на живот. Такива индивиди ще са абсолютно управляеми. Може да ги мориш с глад или да им прилагаш хитри ваксини, може да ги накараш да работят само за хляб и интернет или да усвояват Марс без скафандри. Те даже са неспособни да се самоорганизират, за да заявят какво не им харесва и как се отнасят с тях. И най-важното – те потребяват и създават потребителски продукт, пише Дмитрий Стешин от "Комсомолская правда".