Данните за пътуване и имейл адресите на около девет милиона клиенти на еasyJet са достъпни чрез „високо усъвършенстван“ кибер хак, според авиокомпанията.

 В изявление във вторник бюджетният превозвач заяви, че данните за кредитната карта за други 2 208 души са били достъпни, но добави, че няма „данни“ за злоупотребата с данни.

 Не се смята, че паспортните данни са били докоснати.

 Онези, на които данните са им разобличени, ще бъдат потърсени през следващите няколко дни, след като „криминалистично“ разследване разкри нарушението.

 Те бяха посъветвани да "продължават да бъдат бдителни, както обикновено", но още повече, ако трябва да получават нежелани съобщения.

 Изпълнителният директор на компанията Йохан Лундгрен се извини за инцидента в кратко изявление и заяви, че подчертава необходимостта предприятията да „останат пъргави, за да останат пред заплахата“.

 Той добави: "Откакто разбрахме за инцидента, стана ясно, че поради COVID-19 има засилена загриженост за личните данни, използвани за онлайн измами."

 Националният център за киберсигурност и офисът на комисаря по информацията (ICO) са уведомени за нарушението и съветват всеки от засегнатите да се свърже с тях.

„Освен това, внимавайте за имейли или фалшива„ поддръжка на клиенти “, изскачаща в социалните медии относно нарушението, тъй като измамниците могат да се опитат да се възползват от това.“

 Хакът идва в лошо време за авиационната индустрия, която е изкормена от пандемията на коронавирус.

 Базираната в Обединеното кралство easyJet вече е взела решение да заземява всички свои полети „до по-нататъшно известие“, защото става все по-трудно да се гарантира безопасността на пътниците и екипажа.

 Последният мащабен хакер за данни на британска авиокомпания беше този на British Airways през 2018 г., когато бяха достъпни данните на стотици хиляди пътници.

 Вече е изправена пред възможна глоба в размер на 183 милиона паунда (€ 204 милиона).