През 2013 г. скандалът със "златната локва" и такса "дезинфекция", събирана от автомобилите на границата с Турция, разтърси България, "взе главата" на тогавашния шеф на агенцията по храните и влезе в прокуратурата.

Оказва се, че 6 години по-късно "златният гьол" продължава да работи с пълна пара - всяко влизащо от Турция МПС минава за обеззаразяване през пръскалката, като плаща за "услугата".

Леките коли например дават по 5 лева, а камионите и автобусите - в пъти повече. Таксата е държавна и би трябвало да се администрира от БАБХ, но на практика се събира от частна фирма, която получава за това комисиона.

Фирмата посредник е същата като през 2013 г. - "Пи. Еф. Си." ЕООД. Събирането на пари за дезинфекция е единствената дейност на дружеството, което според собствения му финансов отчет разполага с  две машини за по 1000 лева и с 38 души персонал.

Срещу тези скромни активи стои впечатляващ бизнес модел - приходите на дребното ЕООД за 2018 г. са 10 млн. лева, а печалбата му след облагане надхвърля 8 млн. лева, пише "Сега".

Не е ясно защо БАБХ е опряла до частна фирма - при положение че на границата с Турция така или иначе има пунктове за ветеринарен контрол със служители на самата БАБХ. Не е ясно и защо посредникът получава такива щедри комисиони - например от 5-те лева, които леките коли плащат, 4 лева са държавната такса за обеззаразянето, а 1 лев остава за събирача "Пи. Еф. Си.", чиято основна задача е да държи локвата в готовност за пръскане на автомобилите и да я зарежда с препарати.