Единственият сценарий, по който ще говорим днес е този, при който ще се възстановят учебните часове от 14 май. Останалите за безмислени, тъй като има много време до тогава. Ще се наложи да преместим изпитите от 4 до 10 дни. Най-вероятно ще предложим държавните зрелостни изпити да се проведат на 30 май и 1 юни.  Тоест да имаме 8-9 дни, в които да се приключи учебната година за дванадесетокласниците.

Това заяви образователният министър Красимир Вълчев по време на извънредния брифинг по повод предложеното удължаване на извънредното положение. 

„Все още не сме достигнали пика на заразата. Вероятно във всички страни ще има преместване н приемните кампании във всички висши училища. Готови сме да издадем по-рано дипломите за 12 клас„ Няма да имаме проблем с нормалното приключване на учебната година“, поясни Вълчев.

"Ще предложим отлагане на изпити след 7-ми ми клас - да се случат на 13-ти и 15-ти юни, няма пречка за външното оценяване след 4-ти клас. Външно оценяваме е още по-необходимо при условията на липса от единна организация", уточни Вълчев.

Според министър изпитите след 4-ти клас ще бъдат преместени на 29-ти и 30-ти май, но окончателни предложения ще има другата седмица.

 

„Със стартирането на обучението на електронната среда ние нямаме единна организация. Проведохме разговори, за да знаем кой до къде е достигнал, но става въпрос за много голям брой ученици. Използвам случая да благодаря както на родителите, така и на децата. Все още има трудности, много училища направиха усилие в подобряването на електронното обучение, но все още има такива, които трябва да го направят Това, което виждаме като обратна връзка е подобряване на организацията, въпреки че то не може да се случи във всеки един клас“, заяви министърът.

Министърът посочи, че въпреки в различията в степента на достигнатия материал още преди карантината заради грипни ваканции в различните области все пак са проведени разговори и е ясно кой до къде е стигнал.

„Отказвайки се от единната организация, няма да имаме и единно отучване след възстановяване на присъствените занятия. Факт е, че имаме проблем и без да сме в дистанционна форма на обучение с една част от учениците. Около 11 % от децата не учат електронно. За тях също се полагат усилия. С тези ученици работят медиатори и дори помощен персонал. Стартирала е доставката за предпазни облекла на медиаторите", обясни министърът.