Металните фуги на Аспаруховия мост във Врана са във видимо лошо състояние и представляват опасност както за разрухата на съоръжението, така и за преминаващите от там превозни средства.

"Елементи от фугите се движат хаотично и свободно, очевидно извън тяхната функция. За множеството нарушения по асфалтовото покритие на платната въобще не отварям дума, те са отдавна причина за множество катастрофи", коментира пред bTV мъж, който твърди, че е подал сигнал до всички институции, но…

А Аспаруховият мост е единствената пряка пътна връзка на Южното Черноморие с Варна и една от най-натоварените отсечки в града.

Той е построен за изключително кратко време – от 1973 до 1976 г. Дълъг малко повече от два километра и всеки ден по него минават над 10 хил. автомобила.

Иван Петински е част от екипа, проектирал моста преди повече от 40 години. Сега пътният инженер констатира разлепени заварки.

"Всички фуги предназначението им е да поемат разширенията най вече топлинни, а и други динамични разширения в конструкцията", обяснява той.

Проектантът си спомня, че фугите са изцяло подменяни през 1996 г.

"Поддръжката на тия фуги се свежда основно до тия гумени ленти, които са за водоплътност, но лошото е, че няма кой да ги почиства тях и поддържането им е изоставено", коментира още инженерът.

От Областното пътно управления обещават спешен ремонт сега и цялостна подмяна – в бъдеще.

Според шофьорите цялостен ремонт на пътя е належащ, защото основна реконструкция не е правена от изграждането му.

Всяка година регионалното министерство и община Варна уверяват, че ремонтът започва – през пролетта обещават за есента, а през есента отлагат за следващата пролет.

По последни сметки на строителното министерство за целта са нужни около 240 млн. лв. От Агенция "Пътна инфраструктура" засега нямат отговор кога ще започне обновяването, но със сигурност няма да е до края на тази година.