Експерти от специализираното издание "Car" посочиха автомобилите, на които най-трудно се сменя маслото на двигателя.

В случая процедурата е на само скъпа, но и много сложна, като отнема и доста време.

Напълно очаквано, в списъка са включени предимно суперколи и луксозни модели, които и без това струват доста на собствениците си – както за закупуването им, така и за поддръжката.

Ето и Топ 5:

Лидер в класацията Buagtti Veyron, чиято смяна на маслото отнема 27 часа, като изливането на старата течност става през 16 отвора (пробки). Трябва да се демонтират колелата, спирачните механизми, задните крила и обтекателят на двигателя. Цялото това упражнение струва 20 00 евро.

№2: Lamborghini Huracan LP

Версията LP на италианската суперкола затруднява доста механиците, които трябва да извършат една на пръв поглед неособено сложна процедура. Налага се свалянето на повечето детайли от каросерията, преди да се стигне до осемте пробки, през които се излива старото масло. Най-много време отнема демонтажа на капака на двигателя, който е закрепен с 50 болта.

№3: Porsche Carrera GT

В случая големият проблем е осигуряването на достъп до двата маслени филтъра, които също задължително се сменят. Затова и работата на механика се оценява скъпо – 5000 евро, като в тази сума влизат маслото и самите филтри. Цената се увеличава и заради използването на специална рампа за повдигане на автомобила, която е оборудвана с крепежни елементи, гарантиращи, че колата ще стои напълно хоризонтално по време на смяната.

№4: Ferrari 488

Италианската суперкола има 4 пробки за изливане на старото масло, като достъпът до тях е много труден. Задължително трябва да бъдат демонтирани всички аеродинамичи панели, както и задният дифузьор, а това става само с помощта на специален комплект инструменти, които не се намират лесно. Затова и смяната се извършва само в специализираните сервизи на Ferrari.

И №5: McLaren F1

Английският производител оценява смяната на маслото на своята суперкола на 8000 щатски долара, което е около 1/4 от годишните разходи по поддръжка на модела (чифт гуми са 3000 долара). В случая, смяната на маслото си е истинско предизвикателство и затова в McLaren правят това само в завода си във Великобритания. Машината се изпраща там, което поставя собственика в затруднено положение, тъй като понякога обслужването отнема цели 6 седмици.