Държавата подхваща автомобилите с газови уредби, след като се оказа, че за половин година има бум на регистрациите на коли с бутилки - до юни до пунктовете са стигнали 305 000 МПС-та.

Почти като всеки българин Васил също предпочита да кара немски автомобил. Наскоро е монтирал газова уредба. Сега минава през пункта за първоначална проверка на системата.

"Проверява се срокът на бутилката, как е монтирана уредбата, дали са правилно поставени тръби и маркучи. Като цяло отнема време, горе-долу, колкото един ГТП", твърди той.

След проверката обаче Васил има 3 години на разположение, за да мине през КАТ, където да му впишат в големия талон, че колата му е на газ.

Според инженер Георги Илиев пикът на регистрациите на коли с газови уредби се дължи на акцията на МВР от февруари. Иначе - изискването съществува още от 2014 година, но контрол на практика не е имало.

"Теоретично смятаме, че не по-малко от 300-350 000 автомобила има в България, които карат на алтернативно гориво", твърди зам.-председателят на Асоциацията на българските автогаз сервизи.

А в края на ноември изтича гратисният срок, който МВР даде на шофьорите, за да си сменят талоните.

Засега пред КАТ наплив за регистрации на газови уредби няма, но картината може да се промени след 2 седмици, когато крайният срок наближава. А глобата никак не е малка – 150 лева.

Има обаче още една особеност за газовите бутилки преди 2014 г.

"Всички автомобили, които имат монтирани системи преди 2014 г. нямат нужда да им се прави първоначална проверка. Те трябва да минат, през който и да е пункт за технически прегледи и да се довпише номера на бутилката в системата за ГТП", посочва инж. Георги Илиев пред Нова тв.

И втора уловка – те обаче не трябва да са по-стари от 10 години.

Колко от Вас са го сторили?