Този напредък зависи от три групи фактори

След 15 години електрическите автомобили ще държат половината продажби на нови коли в световен мащаб. Прогнозата е на DNV GL, като според нея, най-вълнуващите времена за електромобилите предстоят, тъй като в случая става въпрос за 20 пъти увеличение на продажбите.



Според компанията, факторите за ускоряване на продажбите са няколко, но най-важните са: намаляване на цените им, удължаване на пробега с едно зареждане и подобряване на инфраструктурата за зареждане.

Много анализатори са на мнение, че до няколко години, когато на пазара излязат масовите електрически модели на поне няколко гиганта (като VW и Ford), то цените на електромобилите ще е съизмерима с тази на дизелите, дори и много от правителствата да се откажат от отстъпките, които сега дават за екологичните возила. В същото време обаче е възможно и промяна в политиките в друга посока – увеличаване на отстъпките и бонусите заедно с увеличение на продажбите на електромобили.

Следващият технологичен пробив в развитието на батериите, както и тяхното поевтиняване, също ще спомогнат сериозно за подобряване на разпространението на електромобилите. В момента, в който масовите модели на пазара имат реален пробег от около 600-800 километра с едно зареждане, то те ще бъдат реални съперници на колите с бензинови и дизелови мотори, смятат независимите анализатори.

И не на последно място – първо ще станем свидетели на увеличение на точките за зареждане в пъти – първо в Западна Европа и Северна Америка, което ще е важна крачка напред.