София. Работата на помощник-асистента по английски език води до свежест в часовете по английски език, прилагайки нагледно друг педагогически метод. Това каза в седмичното предаване за образование „Всички в час“ на Радио „Фокус“ Ирина Йотова, учител в Професионална гимназия по енергетика и електротехника в град Гълъбово. Използват се много игрови елементи, беседи, решаване на ребуси, кръстословици, които правят часа по-забавен от обикновения. Тя уточни, че асистентът по българо-американска комисия за образователен обмен „Фулбрайт“ в професионалната гимназия помага по време на учебните часове и при извънкласните форми, води клубове по готварство, организира екскурзии. При неговата работа децата имат възможността да чуят човек, който е носител на езика като негов базов, допълни Йотова. „Това, което ме впечатлява в нашата методика, е доказано че, когато ученикът види новите думи на картина, снимка, презентация – при приложената методика те се представят и нагледно, т.е. ученикът да пипне, да усети това, което му се поднася като нова лексика. По този начин за по-кратко време и по-трайно думите се въвеждат в комуникацията, особено при темите за храна, транспорт. Например сами да съставят готварска рецепта, да комуникират свободно в ресторант,“ каза Ирина Йотова. Според нея друг положителен ефект е по-лесното преодоляване на бариерата децата да комуникират на чужд език, когато те заминат в чужбина. В същото време Йотова добави, че децата много се радват на помощник-асистента поради по-малката възрастова граница помежду им, заедно имат много общи теми, които разискват в свободното си време. Учениците харесват и че по-малко се пише, и има много игри с движения“, каза още тя.
Милослава АНГЕЛОВА