Все по-малко вероятно е евтините авиокомпании да ви предложат безплатна храна по време на полети. Някои авиокомпании предлагат само закуски, но пълноценният обяд е неразделна част от полетите с дълъг и среден срок. Как да не изпаднете в очакване и да бъдете първият, който ще получи храна в самолета?

Времето за хранене в самолета има своите предимства: пътниците остават на място 30-40 минути, без да блокират пътеките, докато се хранят, стресът, възникнал с полета, преминава, настроението се подобрява. Просто понякога трябва да седнете и да гледате как някои пътници вече се наслаждават на обедната си почивка, очаквайки количката за храна да спре близо до вашия ред.

Малко хора знаят, че самолетите обикновено предлагат меню и ястията могат да бъдат избрани предварително.

Авиокомпаниите не изискват специално потвърждение, за да поръчате специално меню

Поради непоносимост към определени продукти или отказ на определени продукти по религиозни причини, пътниците на самолети имат право да поръчват отделни ястия, пише travelbook.de. Това може да стане в момента на закупуване на билета или най-късно 48 часа преди заминаването. Такива ястия включват вегетариански, веган, без глутен, без лактоза, за диабетици и други храни. Не се изискват обаче никакви доказателства за необходимостта от консумация на избраните продукти. Родителите също могат да поръчат на децата си детско меню.

А предварително избраните ястия се носят първи на пътниците...

Защо предварително поръчаните ястия се раздават първи?

Системата за издаване на билети в авиокомпаниите осигурява конкретни места за тези, които поръчват отделно меню. Тъй като обикновено има малко такива пътници, е по-лесно стюардесите да издават първо специалните поръчки и едва след това да започнат да разпространяват храна от редовното меню.

Според представителя на авиокомпанията Lufthansa Клаус Горни на първо място се разпространява менюто на децата, което е чудесна помощ за родителите, пътуващи с деца.

Турските авиолинии Turkish Airlines, както и Qatar Airways Qatar Airways, разпространяващи храна, също на първо място се грижат за младите си пътници, след това за онези, които са поръчали специално меню, и чак след това за всички останали пътници на авиокомпанията.

Може ли възрастен пътник да поръча детско меню?

Според Клаус Хорни възрастните пътници могат да поръчат детско меню, ако не са объркани от съответния дизайн на ястия. За тези пътници, които не поръчват специално меню, но искат да бъдат сред първите, които ще получат обяда, при закупуване на билет трябва да изберат местата, от които започва разпространението на ястия: тоест не в близост до кухнята, а от противоположната страна (разпространението на храна винаги започва от противоположната страна).

Бяхме ли ви полезни?

Превод: Glas.bg