В стремежа си да раздвижи сектора, правителството състави амбициозен план, насочен към привличане на туристи, като същевременно поддържа ниски нови случаи на коронавирус. Досега Гърция е издържала на пандемията сравнително добре с около 3000 потвърдени случая и по-малко от 200 смъртни случая. Местните служители приписват това на строгото блокиране, въведено много рано в огнището.

 Сега обаче правителството облекчава строгите правила и туристическият сектор се готви да бъде отворен. Акрополът отвори врати в началото на май, последван няколко седмици по-късно от барове и ресторанти. От средата на юни хотелите ще възобновят дейността си, а авиокомпаниите постепенно ще възстановяват международните полети.

 Колко лесно ще бъде влизането в Гърция ще зависи от страната на заминаване; през следващите няколко седмици ще се извърши поетапно отваряне, но правителството остави отворена възможността за ограничаване на пътуването от страни, където броя на заразените остава висок.

 След като пътешествениците стигнат до местоназначението си, те ще се сблъскат с правилата, които правителството - след консултация с епидемиолозите - ще  въведе. Правилата за хотелите, които имат формата на план за действие е написан в 17 страници, издаден от Министерството на туризма, им позволява да работят с, но съдържат множество изисквания, покриващи всички аспекти на работа.

 Всеки ще трябва да обучава персонала за това как да се справят с евентуална епидемия от коронавирус сред гостите и да имат лекар в режим на готовност. Рецепциите трябва да бъдат преместени на открито, където е възможно, и хотелите трябва да ограничат опашките за регистрация, за да не се събират твърде много хора на едно и също място. Храната, сервирана в бюфетите, трябва да бъде поставена под защитни средства. Гръцките власти също настоятелно препоръчват на хотелите да премахват всички несъществени декоративни елементи, като възглавници и списания. Отделен списък с инструкции е издаден за ресторанти, където броят на вечерящи ще бъде ограничен. Допуска се по един човек на всеки два квадратни метра площ и никоя маса не може да побира повече от шест възрастни (децата са освободени).

 
 С басейните плувците ще имат повече място от обикновено; броят на посетители ще зависи от размера на басейна. Плажовете също ще бъдат по-тихи; груповите събития на пясъка са забранени. Плажните отборни спортове, включващи контакт с тялото, са извън границите и водните пързалки могат да бъдат затворени. Пиячите в баровете ще трябва да се пазят на 1,5 м един от друг, въпреки че ранните сцени от отворените барове показват, че това правило се пренебрегва до голяма степен.

„Игра на доверие“

 
 Досега собствениците на хотели приветстваха указанията за безопасност, като мнозина казаха, че ще продължат и ще въведат собствени мерки за безопасност. На остров Санторини Чарли Чахин, собственикът на плажния бар Демилмар, изгражда прегради от плексиглас около шезлонги на черно-пясъчния плаж на Периса, за да предпази гостите от близки срещи с другите.

 Туристическият сектор не започва годината от нулата; до края на февруари около 10 милиона души бяха резервирали почивки в Гърция тази година. Половината са отменени, твърдят специалисти в бранша, но все още има резервации за пет милиона души. Дали ще дойдат, ще зависи от карантинните ограничения в техните нации и от желанието им да пътуват; държавните служители се надяват, че Гърция може да постигне половината от това, което направи през 2019 г.

 Както всяка криза, обаче, възникват възможности. Страните в Южна Европа работят усилено, за да покажат, че са направили всичко необходимо, за да гарантират, че посетителите ще бъдат безопасни на техните брегове. Но туристическите и правителствените служители смятат, че Гърция има предимство пред конкурентните пазари, включително Испания и Италия, поради ниския си процент на зараза спрямо другите страни от ЕС. Маркетинговите служители говорят за насърчаване на Гърция като място за „излекуване“ от пандемията.

 Йоанна Дрета, изпълнителен директор на групата с нестопанска цел Маркетинг Гърция, казва, че по време на кризата Гърция укрепи своята марка по отношение на гостоприемството и безопасността, в допълнение към щедростта и любовта към живота, които посетителите свързват със страната. „Гърция сега трябва да надгражда, тъй като изглежда да пожъне това, което може от настоящия туристически сезон и, разбира се, да се подготви за следващата година“, казва тя.