Учените са уверени, че са открили най-вероятната причина за катастрофата на лайнера.

Както знаете, "Титаник" се сблъска с айсберг на 14 април 1912 г. в 23:40 ч. местно време и беше сериозно повреден. По-малко от три часа по-късно той потъна. В резултат на това 1500 души загинаха в ледената вода и само 700 пътници оцеляха при катастрофата.

Според Daily Mail американски учени са провели проучване и са открили причината, поради която луксозният кораб е стигнал до дъното.

Според резултатите от научните изследвания лайнерът се е сблъскал с ледения блок по напълно конкретна причина, а именно заради слънчеви изригвания, които изкривяват данните на компаса и причиняват радиосмущения.

Но как изследователите стигнаха до това предположение?

Потвърждава се, че в нощта на потъването на Титаник многобройни очевидци съобщават за Северно сияние над Атлантика. Според учените вълнуващата игра на светлината се създава от взаимодействието на молекулите в атмосферата и електроните в слънчевия вятър. Молекулите се зареждат поради енергийния обмен на живо и започват да светят. Така се получават ярки цветове, които са известни като Полярно или Северно сияние.

Според независим изследовател от Калифорния, Мила Зинкова, на този ден, поради изригвания на Слънцето, най-вероятно е настъпила слънчева буря, чиито частици, както знаете, достигат до повърхността на Земята много по-бързо и в по-големи количества.

Експертът твърди, че „геомагнитната буря“ може да е била достатъчно силна, за да повлияе значително на навигацията. И ако компасът се премести само с една степен, това би имало голяма разлика. Може би затова айсбергът не е бил забелязан. В допълнение, частиците могат да блокират сигналите за бедствие на линията.

Друг аспект, който потвърждава тази теория, е ходът на кораба "Карпатия". Корабът е получил сигнал "SOS" от Титаник, но с неправилни координати, а именно почти 25 километра от реалното си положение.

Въпреки това Карпатия успя да отплава направо до спасителните лодки на Титаник. Според изследователите това се дължи на същите магнитни смущения, които по щастлива случайност довели кораба до оцелелите пътници.

Според историка Тим Малтин, макар да е съгласен, че слънчевата буря е съвпаднала с катастрофата, той не вярва, че това е бил „важен фактор“ за потъването на Титаник.