Екипът, създал българската песен за "Евровизия", бе обвинен в кражба веднага след представянето на нашата кандидатура на конкурса на 14 май в Ротердам, пише "Телеграф".

"А Били Айлиш знае ли, че ще се явява на "Евровизия", пита композиторката Вида Пиронкова.

"Песента ни за "Евровизия" има нещо много допирно с Били Айлиш. Забравих да кажа, че по-наведен конкурс няма, но напъните продължават", добави китаристът Ники Томов.

Те визират песента на Били Айлиш No Time Тo Die, от която е изплагиатствана нашата Tears Getting Sober, изпълнена от Виктория Георгиева.

Голямо недоволство предизвика обявяването на един от авторите на крадената песен - Борислав Миланов, който от няколко години всеки път е в колектива на проекта ни за "Евровизия".

"Преди 2 месеца бе обявено, че в София се събира екип от композитори, за да създадат 4 или 5 песни, от които Виктория и продуцентите да изберат една. Имената им също бяха обявени.

След толкова мащабна подготовка се очакваше да се появи чудо на чудесата, песен, която да ни зашемети. Имената, включени в екипа по създаване на песен, звучаха обещаващо. За да стане ясно днес, че композитор на българската песен за конкурса "Евровизия" е отново Борислав Миланов, пише "Площад Славейков".

Композиторът, който е част от промоутърската фирма "Симфоникс", базирана в Австрия, е признавал в свои интервюта, че не познава нотите, а тайната е в това, че процесът на изработка на песен не е точно композиране, а става дума за компютърни модели, изчислени според вкусовете на публиката, за машинно "сътворяване", свързано повече с маркетинг, отколкото с вдъхновение.

"Появата на Борислав Миланов като композитор на новата българска песен за "Евровизия" повдига и въпросът защо беше нужен този театър с "творческата лаборатория", която трябвало да създаде песен за Виктория.

Оказа се , че това е само шумно огласен с репортаж, патетични изявления и поръсен с обилно количество популизъм и фарс.

Много искрено пожелавам успех на Виктория, но въпросите ще останат,, дори и при сериозен успех на нашето представяне", смята критикът Силвия Недкова.