Учени от Вашингтонския държавен университет са открили 24 планети извън нашата слънчева система, които според тях могат да имат условия, дори по-подходящи за живот от Земята, съобщава изданието SciTech Daily.

В своето проучване изследователите подробно описват характеристиките на тези потенциални "супер обитаеми" планети.

Планетите са на повече от 100 светлинни години, но може да са най-добрата ни надежда за намиране на живот извън Земята, смята екипът зад откритието.

"С идването на следващите космически телескопи ще получим повече информация, така че е важно да изберете някои цели. Трябва да се съсредоточим върху определени планети, които имат най-обещаващите условия за сложен живот", казва професор Дирк Шулце-Макух, който ръководи проучването.

"Трябва обаче да внимаваме, за да не закъснем в търсенето на втора Земя, защото може да има планети, които може да са по-подходящи за живот от нашата", допълва той.

Откритите планети са по-стари от Земята, като това означава, че са по-стабилни. Те кръжат около много по-стари от Слънцето звездти, които са по-спокойни и нямат магнитни бури. Температурата на планетите е малко по-висока от земната, като същото е и с влажността им. Условията им напомнят на тези около Екватора, които са идеални за живот, за разлика от пустините и полюсите.

Животът би могъл по-лесно да процъфтява на планети, които кръжат около по-бавно променящи се звезди с по-дълъг живот от този на нашето Слънце, смята екипа.

По-специално, изследователите идентифицираха една планета, която отговаря на всички критерии за супер обитаеми планети, което означава, че вероятно животът може да процъфтява там.

"Понякога е трудно да се предаде този принцип на супер обитаемите планети, защото смятаме, че имаме най-добрата планета", споделя професора.

Той разкрива, че Слънцето има определен живот и активност, които може би не са оптималните за развитието на биологичния живот.

"Имаме голям брой сложни и разнообразни форми на живот и много, които могат да оцелеят в екстремни среди. Хубаво е да имаме адаптивен живот, но това не означава, че имаме най-доброто от всичко", смята Дирк Шулце-Макух.

За да може учените да са сигурни в резултатите от изследването си е необходимо да ги проверят с новото поколение телескопи, които ще започнат работа през идното десетилетие.

Екипът зад изследването допълва, че подходящите условия не гарантират формирането на живот или еволюирането му в интелигентна форма.