Walmart изостава от Amazon, що се отнася до магазините без управлявани от хора каси. Сега те правят експерименти, с които да намалят случаите на кражба, когато клиенти използват касите им на самообслужване.

Те използват камери, които наблюдават касите. От компанията потвърждават пред Business Insider, че използват изкуствен интелект в системите си за наблюдение в около 20% от магазините си в САЩ.

Системата се нарича „Missed Scan Detection”

Подобрените камери следят за маркирането на всички продукти, които даденият клиент е взел. Ако софтуерът сметне, че някоя стока е преминала без да се сканира, той изпраща сигнал до служител, който да провери ситуацията. За момента не е ясно дали технологията е способна да забележи целия набор от трикове, които крадците използват. Със сигурност от Walmart продължават да работят по подобряване на ефективността.

Говорителят на компанията, LeMia Jenkins, споделя пред BI, че към момента са инвестирани над $500 милиона в борбата срещу престъпленията в обектите.

Един от възможните варианти е подобен на този, който се ползва в магазините на Amazon – Go, където няма служители по касите. Камери и сензори следят клиентите докато пазаруват в магазина, смятайки стойността на техните продукти. Когато напуснат магазина, сумата се тегли автоматично от акаунта на клиента в Amazon. Технологията е развита до такава степен, че да отчете, ако вземем нещо и после го върнем на рафта. Магазините на Amazon от този тип в САЩ са 11.

Walmart опита да въведе по-нискобюджетна версия на проекта, наречена “Scan & Go”

При него клиентите маркират продуктите с баркод скенери докато събират нужното из магазина. Тези обекти не потръгнаха след като клиентите не ги харесаха,  средната стойност на закупеното беше ниска и кражбите бяха още по-големи в сравнение с касите на самообслужване.

Винаги стои възможността компанията да измести целия си бизнес изцяло онлайн. Виждат се опити на Walmart да подсили присъствието си в Интернет –  нов уебсайт и подобрения в системата за доставки.

Идеята за предоставяне на услуги от всякакъв тип, без да е нужно присъствието на персонал, който обслужва клиентите, е привлекателна както за средния човек, така и за бизнеса. Проблемът е, че дори с използването на изкуствен интелект и всякакви други технологии е много трудно да се пребори манталитета на немалка част от потребителите да търсят пробив в системата и да се облагодетелстват за сметка на някой друг.

Смятате ли, че нещо подобно може да работи успешно в България? Нарушават ли някаква морална норма подобни системи, които наблюдават и анализират клиентите в огромни детайли?