Уморен си, не шофирай. Това ще обявява колата ни след 2 години, когато новият софтуер за отчитане на концентрацията на водачите вече ще е серийно производство.

Идеите за него стигат дори още по-далече – автомобилът да спира, ако компютърът преброи, че се прозяваме твърде често, докато шофираме.

Загубата на концентрация по време на шофиране е една от основните причини за катастрофите на пътя. Ето защо от 2022 г. Европейската комисия ще задължи производителите да монтират във всяко ново превозно средство специална система за следене на поведението на шофьорите, съобщи CNN, цитиран от bg-voice.com. Целта е да бъде намален броят на нещастните инциденти на пътя.

По-рано този месец от Bosch съобщиха, че са разработили интериорна мониторингова система за засичане именно на умората и разсеяността на водачите, което може да направи немската технологична компания и основен играч в осъществяването на промяната.

Изкуственият интелект на Bosch, разработен въз основа на действителни случаи, с помощта на камера ще разпознава кога клепачите на водача натежават, колко често мига с очи, както и кога отклонява погледа си от пътното платно, за да се обърне към някой от пасажерите, за да погледне в мобилното си устройство, за да пуши или за да яде.

По данни на Еврокомисията от юни тази година разсейващите дейности са фактор за близо 30% от катастрофите на територията на Европейския съюз. Технологията, също така, ще може да известява шофьорите кога е време за почивка, както и да намалява скоростта на автомобила, ако прецени, че това е необходимо.

От Bosch уверяват, че събраните от камерите данни ще се съхраняват в софтуера на колата, а ако някой от автомобилните производители също поиска да събира информацията, ще трябва първо да получи съгласието на шофьора.