Google променя изцяло правилата си относно политическите кампании в интернет.

Технологичният гигант ще последва примера на други социални мрежи и ще забрани данните на потребителите да се анализират с цел предлагане на политическо съдържание и агитация.

Това означава, че от Googlе няма да позволяват по време на кампании да се таргетират потребители в зависимост от техните политически разбирания. Участниците в кампаниите вече няма да могат да свързват своите бази данни с тези на потенциални гласоподаватели, за да им предлагат рекламно съдържание с политическа насоченост не само в Google, но и в YouTube.

Тази политика ще тръгне първо от Великобритания, а всичко ще стане факт до една седмица. Това вероятно се обяснява с факта, че в момента на Острова тече засилена политическа кампания предвид предстоящите парламентарни избори.

Потребители все пак ще могат да бъдат таргетирани, но единствено на база възраст, пол и местожителство. Данни за харесвания на страници и политически наклонности няма да бъдат анализирани.

За (зло)употребата на потребителски данни се заговори активно съвсем наскоро, след скандала с Cambridge Analytica. Точно тогава се появи и Регламентът за защита на личните данни, компаниите промениха условията си за ползване, а потребителите от своя страна станаха по-мнителни относно информацията, която споделят.

Така че новината за използването на потребителски данни никак не е нова. Наясно сме, че технологичните гиганти и социалните мрежи следят нашите потребителски навици под претекст, че по този начин могат да персонализират рекламите си.

Това никога не звучи напълно невинно, но когато това се използва с цел политическа агитация, нещата стават значително по-притеснителни.