Google удържа на думата си и започна въвеждането на нова функционалност за автоматично изчистване на данните за местоположението на потребителя и неговата активност в Глобалната мрежа след изтичането на зададен от самия потребител период от време.

Новата функция бе представена миналия месец в следствие на мащабните промени в политиката за конфиденциалност и контрол на личните данни, анонсирани от Сундар Пичай по време на конференцията I/O. Накратко, Google подобрява всички аспекти, свързани с конфиденциалността и дава на потребителите по-голям контрол върху собствените персонални данни, споделяни с интернет гиганта и със външните приложения.

Един от аспектите, за който Google бе често критикуван, бе че интернет гигантът не отделя достатъчно внимание на тези проблеми и прехвърля всичко на потребителите. Така например, данните за местоположението на потребителя, неговата активност в приложенията и действията му в мрежата по подразбиране се съхраняват в сървърите на Google, докато потребителите не решат да ги изтрият ръчно. Корпорацията твърди, че използва тези данни за повишаване качеството на услугите, за по-добро таргетиране на рекламите и за по-добро персонализирано търсене.

Но сега се дава възможност да се зададе времеви интервал от 3 до 18 месеца за автоматично изтриване на данните от историята на приложенията, от използването на търсачката и за историята за местоположенията и придвижването. Досега потребителят може да избира само дали тази информация да се съхранява или да не се съхранява в сървърите на Google.