Не е тайна, че през последните години Gigabyte Technology има проблеми с продажбите на дънни платки. Ако през 2016-та тайванският производител доставяше около 16 милиона устройства, то през 2017 година, продажбите им са паднали до 12,6 милиона единици, а миналата година приключи с показател от 11,45 милиона дъна.

Както съобщава онлайн изданието DigiTimes, поради спада в търсенето на дънни платки, компанията Gigabyte през първата половина на тази година възнамерява да намали значително разходите си за маркетинг, а също така ще намали с 5-10% служителите си. Съкращенията на първо място ще засегнат занимаващия се със системните платки отдел.

Освен това, в условията на „криптохмелия“, тайванското предприятие се сблъска с ниско търсене и на графични ускорители. Миналата година, Gigabyte успя да достави 3,5 милиона графични карти, докато година по-рано, техните доставки достигнаха 4,8 милиона единици.

Справедливо е да се отбележи, че не само Gigabyte изпитва проблеми с продажбите на дънни платки. Например, изпълнителният директор на MSI вини за спада в доставките на дънни платки високата цена на процесорите. Ако потребителите не могат да си купят нов CPU, то тогава те няма да си купят и нова дънна платка.