Компактен кросоувър, вдъхновен от SUV автомобилите, който съчетава зашеметяващ екстериорен дизайн, най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и усъвършенствана технология за мек хибриден силов агрегат

Според създателите си новият Ford Puma въвежда нова глава в дизайнерската идентичност на Ford с харизматични стилови черти като отличителни, монтирани на калниците предни фарове и атлетични, аеродинамични линии. Пропорциите на компактен кросоувър осигуряват увеличена височина на возията за вдъхващо увереност усещане при шофиране и водещ в класа безкомпромисен капацитет на багажника от 456 литра.

48-волтовата технология EcoBoost Hybrid на Ford предоставя на клиентите на Puma мощна, отзивчива динамика и оптимизирана икономия на гориво. Мекият хибриден силов агрегат плавно интегрира подпомагането от електрическия въртящ момент с 3-цилиндровия 1,0‑литров EcoBoost бензинов двигател с ниско триене, за да предостави до 155 к.с.

Модерните технологии в помощ на водача, осигуряващи по-лесно и по-спокойно изживяване при шофиране, включват:
  • Адаптивен круиз контрол със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата за безпроблемно шофиране по магистрала и в натоварения градски трафик
  • Новата информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него или за сензорите на автомобила

Puma е също първият автомобил в своя сегмент, който предлага хендсфри задна врата и технологии за комфорт и удобство като седалка с лумбален масаж.

Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда в завода на Ford в Крайова, Румъния, след инвестиция от почти 1,5 милиарда евро от 2008 г.

Емоционален дизайн и водеща в класа практичност

Стилен, спортен и привлекателен, новият Ford Puma оптимизира архитектурата на Ford за автомобил от В сегмента, като използва оптимизирани междуосие и следа, за да предостави забележителни SUV пропорции.

Puma се отличава с ниска, спускаща се назад покривна линия за впечатляващ, моментално разпознаваем силует и се противопоставя на тенденцията към клиновидни странични профили на кросоувърите с „анти-клиновиден“ дизайн, който съдържа по-равна средна линия, за да предостави балансирани пропорции. Дизайнерският екип на Ford създава силно емоционални линии по повърхността, комбинирани с отчетливи и пропорционални разпределения, редом с инженерния екип, за да създаде безкомпромисен стил, достъп и багажно пространство.

Чувствените линии продължават по страните на Puma с изявени арки на колелата, подчертаващи спортния характер. Изразителната предна част съдържа сложно проектирани предни фарове с форма на „кану“, високо разположени на калниците точно над LED фаровете за мъгла, които са по-долу интегрирани в предните въдуховоди с въздушна завеса; те от своя страна насочват въздушния поток през предните колела, за да намалят турболенцията и да подобрят аеродинамиката. Изтеглени напред към незабавно разпознаваемата радиаторна решетка, предните фарове придават на Puma дързък, аеродинамичен дизайн на предницата и приветливо лице.

Модерни силови агрегати

По-рано тази година Ford обяви, че всеки от моделите на компанията, лансирани от изцяло новия Focus досега, ще включва електрифицирана опция. Клиентите на новата Puma ще бъдат сред първите, които ще се възползват от усъвършенстваната мека хибридна архитектура на Ford – адаптирана, за да подобрява икономията на гориво, като същевременно допълва философията на Ford за „забавление при шофиране“ с по-мощна и отзивчива динамика.

Технологията EcoBoost Hybrid подобрява 1,0-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 kW. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48‑волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.

Предлагана във варианти 125 к.с. и 155 к.с., интелигентната, себерегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд, прилагайки една от двете стратегии:

Допълнителният електрически въртящ момент спомага за осигуряване на по-ефектна, по-отзивчива динамика, с до 50% повече въртящ момент, наличен при по-ниските обороти на двигателя, за по-гъвкаво и свързано усещане при шофиране. BISG позволява също на инженерите на Ford да намалят степента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и да добавят по-голям турбокомпресор за повече мощност, като смекчават турбо закъснението, използвайки добавяне на въртящ момент, който също върти двигателя по-бързо, за да се поддържа усилващата реакция на турбокомпресора.

В състояние да рестартира двигателя за около 300 милисекунди – почти колкото мигване на окото – BISG позволява също на технологията Auto Start-Stop на EcoBoost Hybrid да работи в по-широк диапазон за още повече икономии на гориво, включително при спиране по инерция при скорости под 15 км/ч (10 mph) или дори когато автомобилът е на предавка с натиснат педал на съединителя.

Технологии, вдъхващи увереност

Puma използва 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-комфортно, по-малко натоварващо и по-безопасно.

Благодарение на 7-степенната автоматична скоростна кутия, функциите Адаптивен круиз контрол (ACC) със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа комфортна дистанция до автомобилите отпред. Системата спомага и за намаляването на стреса по време на дълги пътувания, като поддържа автомобила в средата на лентата, и може да регулира скоростта му в рамките на законовото ограничение, като следи за знаци за ограничение на скоростта покрай и над пътя. Това е в допълнение към използването на информацията от навигационната система в автомобила.

Функцията Stop & Go позволява на Адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-малка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди, водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да потегли.

Новата функционалност Информация за локална опасност – благодарение на бордовия модем FordPass Connect – може да информира водача за опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.

Уведомленията, свързани с Информация за локална опасност, се предоставят независимо от сателитната навигация, въз основа на най-актуални данни, осигурявани от HERE Technologies – събирани от местните власти, аварийните служби и данни за шофирането от други автомобили, свързани „в облака“.

Уведомленията за опасности включват пътни ремонти, аварирали автомобили, животни, пешеходци и предмети на пътното платно; дори условия, опасни за шофирането, се предават на автомобила по въздуха, предоставяйки на водача ранно предупреждение за ситуации, развиващи се извън неговото полезрение.

За първи път във Ford от B сегмента широкоъгълна камера за обратно виждане улавя 180-градусов изглед, който може да бъде изведен на сензорния екран в автомобила – така пресичащите пешеходци, колоездачи и други автомобили могат да бъдат забелязани по-лесно при излизане на заден ход от паркоместа или алеи.

Активният паркинг асистент с перпендикулярно паркиране на Ford помага на водачите да откриват подходящи места и да паркират без използване на ръцете успоредно или перпендикулярно на останалите автомобили. Технологията Автоматични дълги светлини може автоматично да превключи на къси, за да предотврати заслепяване на насрещните водачи.

Подобрявайки допълнително Системата за придържане в лентата на Ford, функционалността Отчитане на краищата на пътя може да разпознае къде пътната настилка преминава в пътен банкет със земна или чакълеста повърхност, или в трева. Системата може да приложи въртящ момент към волана, за да предотврати отклоняването на автомобила от платното.

Допълнителните технологии, проектирани да помагат на водачите на Puma да избягват инциденти, включват:
  • Асистентът за избягване на препятствия работи при скорости в градски условия и по магистралата и използва радар и камера, за да засече по-бавно движещи се и спрели автомобили отпред и помага на водачите да маневрират около даден автомобил, ако предстои сблъсък
  • Функцията Предупреждение за грешна посока използва камера, монтирана на предното стъкло, и информация от навигационната система на автомобила, за да предостави на водачите звукови и визуални предупреждения, когато преминат през два знака „Влизането забранено“ на отбивка за магистралата
Иновативен и гостоприемен

Иновативният, първокласен интериор на Puma е предназначен да помага на собствениците да контролират и да се спасяват от напрежението на ежедневието.

Първите в сегмента предни седалки с лумбален масаж на Puma съживяват изморените мускули и допринасят за по-спокойни пътувания. Триточковата масажна система има три настройки на интензитета и регулируеми посоки на търкаляне.

Дизайнът на предните седалки се отличава с изваяни тънки облегалки, които увеличават пространството за коленете на втория ред, докато контурът на задната седалка тип „пейка“ е проектиран за по-лесно влизане и излизане. Седалката на водача е също регулируема във височина.

Предните и задните седалки се предлагат със сваляеми калъфи с възможност за изпиране в зависимост от варианта на Puma, което улеснява поддържането на интериора като нов. Клиентите могат дори да персонализират интериора с различни цветове и дизайни с интегрирани ципове, което прави лесно свалянето на калъфите с една ръка.

В допълнение отваряемият панорамен покрив от закалено, тонирано стъкло, разположен по цялата дължина и състоящ се от два панела почти по цялата ширина, създава още по-просторно усещане за пътниците отпред и отзад.

Иновативни функции като подложка за безжично зареждане, която позволява лесно зареждане на смартфоните в движение, помагат на водачите да не изостават от активната работа и социалния живот

Премахвайки необходимостта от заемане на един от двата USB порта на Puma със заряден кабел, подложката е разположена точно под инструменталния панел и отчита съвместимите устройства, за да започне автоматично зареждане.

Устройствата могат да останат свързани чрез Bluetooth към системата на Ford за комуникация и развлечение SYNC 3, докато се зареждат безжично, което позволява на водачите на Puma да контролират аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ без допълнителен разход и се поддържа от 8-инчов централен сензорен екран, който може да се управлява с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.

Технологията за вграден модем FordPass Connect превръща Puma в подвижна WiFi точка за достъп с възможност за свързване на до 10 устройства. Системата прави възможни редица функции за удобство чрез мобилното приложение FordPass, включително Локатор на автомобила; Статус на автомобила, с помощта на която се проверяват нивото на горивото, статуса на алармата, експлоатационният живот на маслото и др.; дистанционно Заключване и отключване на вратите; Дистанционен старт за модели, оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия**.

Наличната аудиосистема B&O е динамично настроена да осигурява първокласно аудио изживяване независимо от условията на пътя.

Системата с 10 високоговорителя включва 150 мм х 200 мм външно свързан субуфер, вграден в багажника без да се прави компромис с багажното пространство и предоставящ плавни баси. Позициите на туитърите са оптимизирани да произвеждат по-широк звук на нивото на седалките, създавайки обгръщащо аудио изживяване за всички пътници. Системата се захранва от 575-ватов усилвател с цифрова обработка на сигнала, който позволява прецизно изравняване и миксиране, включително избираем съраунд звук.

Допълнително 12,3-инчов цифров инструментален клъстер позволява на водачите да персонализират и приоритизират извеждането на информация, включително на технологиите в помощ на водача и насоките на сателитната навигация. Клъстерът използва технология със свободна форма, което позволява извити горни ръбове с цел хармоничен интериорен дизайн. Панелът със свободна форма съдържа електрически схеми, вградени по целия дисплей, позволяващи на дизайнерите да го оформят по начини извън традиционния правоъгълен дизайн.