Amazon продължава да държи първенството в облачния сегмент и това сякаш няма да се промени скоро. Оказва се, че Amazon Web Services, облачното звено на компанията, е толкова силен бизнес за Amazon, че той е донесъл по-голямата част от приходите на компанията за миналата година.

Звеното представя здравословен и постоянен растеж с 47% за 2018 и нетен приход от три милиарда долара за последното тримесечие на 2018. За сравнение, през Q4 на 2017, AWS са генерирали $1.9 млрд. приходи. Нетният приход за цялата 2018 се равнява на $10.1 млрд., а нетните продажби за фискалната 2018 са в размер на $232.9 млрд., което е увеличение с 31% за предния финансов период, когато генерираните продажни са в размер от $177.9.

AWS измества представянето на звеното, отговарящо за онлайн търговията в Amazon. AWS декларира оперативен приход от $7.3 млрд. за 2018, сравнено със $7.27 млрд. Както обаче и посочват ZDNet, сравнението в представянето на двете звена идва с уловка, тъй като, за да достигне споменатите цифри, на Amazon North America им трябва $141.4 в продажби, а за AWS са били достатъчни $25.65.

На изнасянето на финансовите резултати на компанията присъства лично и шефът на Amazon Джеф Безос, който обърна специално внимание на дигиталния асистент Alexa.

„Alexa беше доста заета през нейния празничен сезон. Echo Dot беше най-добре продавалия се продукт на Amazon в глобален план. Потребителите си закупиха с милиони повече устройства от семейството на Echo в сравнение с миналата година“, обяви Безос. Той изтъква също така това, че през 2018 изследователите, работещи по Alexa са се увеличили повече от два пъти. „През 2018, ние подобрихме способността на Alexa да разбира зададени заявки и да отговаря на въпроси с повече от 20% чрез напредъка ни в областта на машинното обучение. Добавихме милиарди факти, с което направихме Alexa още по-знаеща. Разработчиците удвоиха броя на уменията на Alexa до над 80 000, а потребителите говориха с Alexa десетки милиарда пъти повече през 2018 в сравнение с 2017“, допълни той.