Жителите на Горна Оряховица и Лясковец, които ги разделят 40 метра тротоар, трябва да плащат… винетки, за да пътуват между двата града. Пълен абсурд! До налудничавата ситуация се е стигнало след въвеждането на новата система, която вече използва електронни стикери.

Кметове обаче искат да се разгледа обхватът на винетната система, за да могат гражданите им да карат по тях без винетка и да се избегнат подобни казуси. Темата стана актуална след спора между столичното кметство и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) дали трябва да се изисква стикер за преминаване през Северната скоростна тангента в рамките на София.

Стигна се до намесата на премиера Бойко Борисов, който обяви, че жителите на северните столични квартали и близките села ще могат да ползват тангентата без винетка, но общината трябва да се погрижи за нейната поддръжка. Между градовете Горна Оряховица и Лясковец, разделени с тротоар, разстоянието между табелите на двата града е под 40 крачки.

Въпреки това обаче за да стигнат от единия до другия град хората трябва да си купуват винетка, тъй като тези 40 метра са част от второкласен път. Доста абсурдно е положението и с живеещите в Лясковец, които работят във военния завод „Аркус”. В продължение на дълги години табелата за край на града беше изнесена чак след района на завода, който се намира на повече от километър след последните къщи на града.

След това обаче табелата е преместена на стотина метра от града. По този начин всички лясковчани, работещи в завода, а те са над 70-80%, сега са принудени да си купуват винетки за да отидат на работа, разказва „Монитор”. Подобна е ситуацията на пътуващите около 200 метра от пътя между Пловдив и близкото село Ягодово.

Участъкът се намира в непосредствена близост до пътния възел „Скобелева майка” след табелата за край на Пловдив. „От АПИ бяха сложили пътен знак за винетка, но още същата нощ някой го махна. Махат го хората, защото не си струва за 200 метра държавно шосе да си купуват винетки”, коментираха живеещи в Ягодово.

Според тях винетка до селото им е абсолютна безсмислица и защото до Катуница се движат автобуси по линия 22 от градския транспорт в община Пловдив. От Областното пътно управление в Шумен са подали искане до регионалното министерство кварталите „Макак“ и „Мътница“, които се намират съответно на 7 и на 11 километра от областния център, да бъдат извадени от системата.