Става въпрос за частно-правни взаимоотношения. Компанията е претърпяла трансформации. Българската компания е проявила морска конфискация. Корабът е арестуван през 2017 г., а в последствие му се забранява и плаване. Компанията сменя регистрация в Панама. Корабът е в близост до Созопол в икономическата зона, извън водите на Република България. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков за скандала с либийския танкер.

"Тук няма съдебно решение, защото има частно съдебно изпълнение. Единственото изискване към морската администрация е вписване в корабния регистър, на което изискване консулът на Панама е отговорил два пъти", каза още той.

"Корабът е извън български териториални води, насочен е по направление към Истанбул за ремонтни дейности. Защо седи там все още не е ясно", допълни Желязков.

"В дипломация винаги действат мерките на симетрия. Либийската страна иска да ескалира напрежението, за нас това са частно-правни взаимоотношения. Имаме и дипломатически, и търговски отношения с Либия. Българската компания, която претендира в случая за взимания, е била изгонена от Либия през 2003 г. по неясни за нас причини", завърши министърът.

Под пакет "мобилност" се разбират няколко законопроекта, които ЕК направи миналата година. България винаги е била силна в превозвачеството и търговските операции. Българският транспортен бранш се възползва много добре от членството ни в ЕС. Всички камиони са нови и отговарят на последните европейски стандарти. Това коментира Желязков за другата актуалан тема - проблемът за превозвачите ни в Европа.

"В предложенията в пакет "мобилност" виждам един протекционизъм. Тук няма разделение на Изток-Запад, а на централни и периферни държави в ЕС. Подкрепят ни държави като Португалия, Ирландия. За нас е много важно да отпадне идеята за прибиране на шофьора. Идеята на протеста на 10 януари е да покажем, че всички страни, които сме засегнати, сме солидарни и ще отстояваме правата си. Иначе българският транспортен бранш ще трябва да изнесе бизнеса си", каза още Желязков.

"Предприемаме всички необходими промени за БДЖ. Започнахме от главата и от вчера "БДЖ - Пътнически превози" има ново ръководство. Трябват реформи. Изпълняваме задачите една по една. Тази година трябва да обновим подвижния железопътен състав, като говоря и за нови локомотиви, и нови вагони. Трябва да спрем и течовете в БДЖ. Надявам се до 5 години да имаме една модерна железница", завърши транспортният министър.