Как може Пловдив да се пребори със задръстванията и множеството коли, които минават през Централна градска част? Този въпрос е един от приоритетите на кандидата за кмет Георги Колев от „ЗС Александър Стамболийски”. Според него в центъра за решаването на проблемите с трафика стои качествената услуга на градския транспорт.

„Създаването на общинско предприятие „Градски транспорт“ е една от основните идеи в програмата ни. Пловдив е единственият голям град у нас, в който градският транспорт е изцяло частен, а това изключва кандидатстването по европейски програми. Не на последно място е проблемът с превозвачите, които периодично се оплакват колко недостатъчни са субсидиите и компенсациите, които получават, и как Община Пловдив води на техен гръб социалната си политика.От друга страна, всички конкурси за разпределение на линиите се обжалват „до дупка“, което показва, че едва ли тази дейност е толкова губеща”, заяви Жоро Колев.

Той допълни, че решаването на проблема със задръстванията също пряко зависи от качеството на градския транспорт – ясно е, че ако той е добър, поне част от хората ще слязат от колите си.

Адвокат Жоро Колев даде пример, че след като във Варна, София и Бургас е възможно да се печелят стотици милиони за електробуси, значи и тук е възможно.

„Един буфер е много необходим. Пловдив бе град покрит със 100% електротранспортна мрежа, и бе градът, който унищожи тази мрежа с дълги дела със собствениците на "Градски транспорт". В момента не можем да привлечем един лев европейски средства за подвижния състав на транспорта, актуализираме цените, но хората пак не са доволни. Ние трябва да научим хората, че направата на паркинги на добри локации, с достатъчен уреден, естетичен и редовен градски транспорт не е толкова страшно. Така е във всеки голям европейски град, това предстои и тук”, смята кандидатът за градоначалник.

Той има резерви има и в т. нар. умни светофари – идеята да има отделна секция за всяка посока на движението е добра, но има кръстовища, на които понякога чакат всички - просто защото няма коли, планиращи ляв завой, примерно.Продължителността на зеления сигнал може да се регулира в Центъра за управление на трафика, но това не се прави.

Плановете на ЗС „Александър Стамболийски” за транспорта в Пловдив са:

- Създаване на общинско предприятие „Градски транспорт” и интегриране на всички форми на обществени услуги в сферата за чист, бърз, удобен и безопасен градски транспорт

- Приоритетно изграждане на инфраструктурния проект Модър-Царевец

- Спешно проектиране и изграждане на вътрешно кръгово движение за улесняване придвижването в града

- Изграждане на многоетажни и буферни паркинги

- Подобряване и увеличаване на пешеходните зони

- Внедряване на модерни цифрови технологии за умно и интегрирано управление на трафика и даване предимство на пешеходците и градския транспорт, управление на трафика в реално време

- Контрол по паркирането в целия град и приоритетно по отношение на забраната за навлизане в зелените площи, увеличаване броя на паркоматите

- Свързване и доизграждане на веломрежата

- Прозрачно управление и контрол

Купуването и продаването на гласове е престъпление!