С нарастването на популярността на социалните мрежи нараства и броят на хората, които се насочват към една от най-новите професии – инфлуенсър, узна HotArena.

 

Идеята, че можеш да изкарваш много пари, без да работиш, да получаваш безплатно редица продукти и да ти плащат да се снимаш с тях за профила си в Инстаграм, привлича все повече интерес. Голяма част от последователите наистина вярват, че инфлуенсърите използват продуктите, които показват на снимките си в мрежата и им се доверяват изцяло относно качеството.

 

Смята се, че първите инфлуенсъри се появяват преди няколко години в YouTube. Чрез видеа в каналите си те разказват за своето ежедневие и проблемите в него. Някои от тях се надпреварват кой ще скандализира повече.

 

Една от най-харесваните български влогърки Антоанет Пепе, дори качи видео от раждането на второто си дете. С клипове интерес към себе си предизвикват и интернет звездите Алекс и Дани Петканови. Двамата са едни от най-популярните инфлуенсъри у нас и не крият, че именно от постовете си в социалните мрежи изкарват голяма част от парите си, а именно четирицифрена сума за пост, писа „168 часа“.

 

Според данни на маркетинговата компания Mediakix миналата година над 750 милиона паунда са влезли в джобовете на инфлуенсърите в замяна на реклама чрез снимки или видеа.  Ценовият диапазон е голям и варира от 200-300 лева до милион и нагоре за един пост. Разбира се, милиони за реклама в социалните мрежи вземат единствено популярните личности като Бионсе, Ким Кардашиян и Селена Гомез.

 

У нас от социални мрежи печелят личностите с най-много последователи. И ако се чудите защо Николета Лозанова позира почти на всяка своя снимка с кутия цигари, то се сещайте, че кадърът не е случаен.

 

Звездните майки също са сред най-търсените за реклама на продукти. Сред тях са Мона Гочев и Константина Живова, които почти всеки ден споделят снимка на отрочетата си и продукт, който използват при отглеждането им.

 

При звездите с по-малко последователи понякога дори няма заплащане. Единствената им облага е, че продуктът остава за тях.

 

През последната година обаче професията започва да се надува като балон, а експертите очакват съвсем скоро да се спука. С нарастването на броя на инфлуенсърите започнаха да се появяват и измамници, които имат платени последователи, ботове им генерират коментари и не носят никакви приходи на фирмата, която рекламират.