През 21-ви век майките печелят пари от снимки, истории, курсови работи, есета, програмиране, дизайн и готвене. Смело се потапят в океана на информационния бизнес и блоговете. Те пишат книги и рисуват и... получават хонорари за това.

Оказва се, че в отпуск по майчинство работа може да се намери и за лекаря, инженеря, учителя, адвоката и дори майката, чието призвание е да пече пайове за любимото си дете. Все повече майки започват да водят блогове - а някои са наистина печеливши.

Блогърите, които са намерили своя тема, са особено успешни - например „Ежедневието с близнаци”, „Ваканция с деца”, „Права на майките”. Темата на блога трябва да отговаря на вашите собствени интереси.

Но имайте предвид - блоговете са досадна работа! Необходимо е да бъдете онлайн почти постоянно, така че такива хора имат 24-часов работен ден.

Истински истории на блогъри

Леони Луц искаше да изпрати малката си дъщеря на детска градина, но не успя да намери място. Тогава тя осъзна, че с две деца не може да продължи да работи като журналист на свободна практика и телевизионен редактор. Жената е добре запозната с дигиталните формати, знае как да пише добре и й хрумна спасителна идея.

Тя отвори блога MiniMenschlein.de, създаде собствена марка и стартира онлайн магазин, пише spiegel.de. Тя направи всичко това, без да напуска дома си. Вече повече от две години Леони говори за това как да създадете детска стая, да планирате рожден ден или да изпечете вкусна торта. Тя работи по-усилено от преди и вече е наела счетоводител, който работи в онлайн магазина, а самата тя пише.

Преди осем години Иса Грютеринг стартира блога Hauptstadtmutti.de. Написала е книга, изнася лекции, провежда семинари и продава тениски и чанти в своя онлайн магазин. За блогър това е по-вълнуващо от работата в агенцията, която е загубила по време на отпуска си по майчинство. Преди няколко месеца Грютеринг стана майка за трети път. Но тя не си почива и не кандидатства за издръжка на дете, тъй като ще трябва да затвори онлайн магазина, за да я получи.

Блогърите все повече започват да рекламират различни марки. Най-често срещаният и печеливш начин за печелене на пари е чрез реклама. Много марки се обръщат към блогъри, за да рекламират своя продукт. Нивото на приходите зависи от популярността на блога, а всеки блогър определя сумата поотделно. А производителите на бебешки продукти си партнират с родители блогъри. 

Превод: Glas.bg