Според австрийско-британския  философ Лудвиг Витгенщайн конкретността е основна характеристика на езика. Да, ама не! Особено ако съдим по това колко конкретен е езикът на хипермаркета от веригата “Направи си сам” Мосю Бриколаж.

От известно време магазинът на бул. “Македония” до автогара “Родопи” в Пловдив, който съжителства под общ покрив с Билла, е в ремонт. Няма лошо. Модернизацията и освежаването заслужават адмирации. Но обикновено когато един обект е свързан с услуги, хората някак си искат да знаят кога ще свърши ремонтът и те отново ще могат да разчитат на стоките в хипермаркета.

Затова табели от рода на „Магазинът е в ремонт. Отваряме наесен” будят най-малкото недоумение. Е, и известна доза смях. Какво според вас означава „наесен”? Ако приемем, че за традиционно „есенни” се смятат трите месеца – септември, октомври и ноември, то ни остават още два месеца да се чудим като на кой точно ден ще отвори врати Мосюто. Ако се придържаме към научното, че есента настъпи на  23 септември и ще продължи до  21 декември, 12:02 ч. българско време, то ще почакаме почти 3 месеца, за да се конкретизира „отварянето” на магазина.

При всички случаи толкова неясно и лишено от конкретност съобщение не само че разсмива хората, но и дразни. Защото нали се сещате кога и защо липсва точност, яснота и коректност при подобен род общуване? Ще ви помогнем – когато искате да избягате от директен отговор на един прост въпрос. Кога?