Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство, посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" пред БНТ.
Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система.
Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени".
Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.
Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна. Изключително важно е да има толерантност на пътя.
"На пътя животът е с предимство", каза той.
Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа. Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно.
По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.
Тодор 23:56, 27.07.2020
В Гърция са бетонни нито те заслепяват фаровете на колите от среща нито може да стане прескачане от насрещното
Кола 00:52, 17.07.2020
Всички тираджии са боклуци или поне 90% от тях.Заспиват зад волана и сеят смърт .Карат в аварийната,това само боклуците го правят.Започват да изпреварват без да могат и седят в лявата лента километър два.Боклуци!Заради тези 90% страдат останалите десет .
Тираджия
А тебе дано те срещнат 100 тираджии, боклук долен
90%тираджия
Тебе 90% сате правели във тирове по магистралата затова не спиш
KrasimirM
Ako nesa tiradjiite bokluk kakvo 6te qde6
Офффф 16:30, 17.07.2020
И? Казаха какви са причините, довели до инцидента на АМ "Тракия" Та да питам, какво казаха, какви са причините? Или сте поредните пръдльовци, търсещи внимание с лъжливи заглавия?