„Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно за да види авариралите трамваи. Когато тя вече е на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени”, това каза Иво Василев, зам.-директор на Столичен електротранспорт, съобщи Нова.

Вчера верижна катастрофа с четири трамвая отне живота на 30-годишен мъж.

Инцидентът се случи на булевард „Искърско шосе” в столичния квартал „Дружба”. Няколко души са с различни наранявания след удара.

„Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15км/ч, но само предполагам това нещо”, допълва той.

„Ранените вече са освободени от болничните заведения и само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение”, казва Василев.

Той обясни, че всеки спрял трамвай е на паркинг спирачка, която е много по-добра от ръчната спирачка при колите.

„Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си”, допълва Василев.

Василев подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Той е излязал от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край се извършвали тестове за алкохол.