Стана ясно коя е петата жертва при тежкия инцидент с тир на "Тракия". Неидентифицираната веднага жертва на кървавата катастрофа на магистралата от неделя е английски гражданин на 38 години. Това уточниха от прокуратурата. Мъжът е бил със статут на продължително пребиваващ у нас чужденец. Той се е возил в удареното от камиона БМВ с пловдивска регистрация, което е фирмена собственост. Колата била управлявана от жена - тя е със средна телесна повреда след сблъсъка с тира.

Съобщението за смъртта на англичанина се забавило, защото първо трябвало да бъде уведомено посолството на Лондон в София.
От прокуратурата уточниха още, че загиналите мъж на 44 години, жена на 40 години и момиче на 17 години, са семейство от София, които са пътували към дома си с лек автомобил "Фиат Крома".

В Окръжната прокуратура на Стара Загора е образувано досъдебно производство за това, че на 12 юли 2020 г., около 16,55 ч., в землището на община Братя Даскалово, област Стара Загора, по автомагистрала ДТракияУ, километър 160, при управление на моторно превозно средство, автовлекач, марка ДМерцедес АктросУ, с турска регистрация, са нарушени правилата за движение по пътищата, в резултат на което е причинена по непредпазливост смъртта на пет лица и са нанесени средни телесни повреди на шест лица, съобщиха още от Апелативната прокуратура в Пловдив.

Влекачът е управляван от турски гражданин на 53 години, който също загина в катастрофата.

Жертвите от "Тракия" се връщали от морето, търсят тялото на тираджията СНИМКИ+ВИДЕО*

До момента е установено, че шофьорът на товарната композиция е изгубил контрол, като автомобилът внезапно е напуснал пътното платно в ляво по посока на движението, преминал през разделителния обезопасителен остров със стоманени ограждения и навлязъл в насрещното платно за движение. Последвал е сблъсък с движещите се в посока запад 4 леки автомобила.

Срокът за разследването е двумесечен, но при необходимост той може да бъде увеличен.

От прокуратурата казаха, че под ръководството на наблюдаващ прокурор от Окръжна прокуратура в Стара Загора продължават да се извършват активни процесуално-следствени действия за установяване на причините за тежката катастрофа. До момента са проведени огледи на местопроизшествието, провеждаг се разпити на свидетели.

Назначени са множество експертизи - тройна автотехническа, пет съдебномедицински, химическа и токсикохимическа, като последните две трябва да установят дали има данни за употреба на алкохол или наркотични вещества от страна на водача на турския камион. Взетата от него кръвна проба ще бъде анализирана в столична лаборатория.

Пострадалото дете в катастрофата на АМ "Тракия" е далеч от оптимистичните прогнози

По покана на АПИ днес оглед на мястото на тежката катастрофа на километър 160 от магистрала "Тракия" направиха представители на агенцията, държавни институции, фирми и заинтересовани НПО-та. Снимка Ваньо Стоилов

Медицинска експертиза установява и дали има данни за влошено здравословно състояние на турския шофьор, управлявал камиона.

Тирът няма спирачен път. Към версиите, по които работят разследващите - че на шофьора му е прилошало, че е заспал от преумора или пък е отклонил за миг вниманието си, се появи и нова - за внезапно спукала се предна лява гума на автомобила, заради което водачът е загубил контрол над него.

Разследването ще се затрудни, защото тахошайбите, които отчитат скоростта на влечака във всеки един момент, за изгоряли заедно с кабината при пожара, възникнал при сблъсъка с асфалта при обръщането на тира.

Намериха тялото на шофьора на тира след мелето на АМ "Тракия"

Като веществено доказателство е иззето еластично метално ограждане /мантинела/ от района на пътното произшествие. Изискана е и справка от видеоконтролните камери на АПИ по маршрута на товарния автомобил, допълниха от прокуратурата, пише "24 часа".

В същото време Иван Досев, член на УС на АПИ, каза днес пред "24 часа", че по тяхна преценка няма данни причина за трагедията да е пътнотранспортната инфраструктура на мястото на инцидента. Той дойде на километър 160 от магистрала "Тракия", където стана катастрофата в неделя, тъй като агенцията организира оглед, на който покани всички заинтересовани държавни институции, фирми и НПО-та.

Досев каза, че вече са си направили изводите след мелето в неделя, но няма да ги съобщи, за да не се пречи на следствието по случая.


Той също призна, че мантинелата на това място е била стара, ръждива и с дупки, но тя била изградена според всички изисквания на времето си - съоръжението е от 1993-1994 година. Но дори и да е било според днешните изисквания, то не би могло да спре композиция от 30-35 тона, насочена директно срещу мантинелата с около 90 километра в час.

Мантинелите помагат при сблъсък с тях под по-малък ъгъл, което може да се случи често.

Този участък от магистралата не е ремонтиран, откакто е пуснат в ескплоатация преди около 25 години. Той е включен в проекта за основен ремонт на участъка от магистралата между километрите 156 и 208, който ще започне вероятно в края на септември. "Това няма връзка с последната катастрофа, ремонтът е планиран по-рано", уточни Иван Досев. Той каза още, че само отсечката към Бургас от този ремонт ще струва около 60 милиона лева, но по-точно сумата ще се знае, след като бъде изготвено заданието за ремонта на участъка. Между километрите 156 - границата между Старозагорска и Пловдивска област, и километър 208 - отбивката за Стара Загора, е и проблемният участък от 39 км между Чирпан и Стара Загора, който е неравен и скоростта там е ограничена до 90 километра в час.

Парите за този ремонт ще са от държавния бюджет. АПИ няма предвидени за него средства. "Нашият бюджет годишно е 250 милиона лева. С него поддържаме 20 хиляди километра пътища и строим нови", поясни Иван Досев.

На мястото на катастрофата пък разрешената за товарните камиони скорост е до 100 километра в час, но специалисти обясниха, че турските тирове имат ограничители, които не позволяват те да вдигат повече от 89 километра в час. Според тях, в случая скоростта на фаталния камион не е била превишена, но все пак била достатъчно висока, за да преодолее камионът мантинелата без проблеми.

При "полета" на камиона са помляни около 150 метра от старата мантинела, която в момента се подменя с нова, вече според съвременните изисквания на пътното строителство. По този повод Досев каза, че старите мантинели по магистралите се подменят навсякъде, където се правят ремонти или пък това се налага спешно. Вече били подменени 57 процента от старите мантинели по българските магистрали. Специалистите ги наричат ограничителни системи за пътища. Миналата година за целта са похарчени 24 милиона лева, а само досега през тази година - 40 милиона лева.