Това не е път в забравено от Бога българско село. Това е пътна отсечка, част от Републиканската пътна мрежа на България. Пътят е третокласен. Състоянието му обаче е абсолютно окаяно и създава усещането, че се намираш в страна от третия свят.

България не е страна от третия свят. Поне не и на теория.

Пътищата в страната обаче карат държавата ни да влиза в една друга графа и стават повод за оживени дискусии.

Става въпрос за Републикански път III-8112 Сливница - Алдомировци - Бърложница - Драготинци - Габер, който се намира изцяло в Софийска област.

Той обаче не само не отговаря на изискванията за Републикански път, а на нито едно от изискванията за път изобщо.

Настилката е тясна и неравна. Има места с ями, които при дъжд се пълнят с вода и се превръщат в кални езера, готови да погълнат автомобил.

На много места настилка изобщо липсва. Тоест пътят не е Републикански, а черен.

Липсва маркировка. Няма ограничители. Това, разбира се е логично - няма път, следователно няма на какво да се сложи маркировка.

И на последно място най-очевидното - ремонт на отсечката не е правен от години.

Като част от Републиканската пътна мрежа обаче, пътят е сравнително натоварен - по него често преминават тежкотоварни автомобили. По него ежедневно преминават и жителите на селата Сливница, Братушково, Радуловци,Повалиръж, Алдомировци, Бърложница, Драготинци, Цацаровци, Ялботина, Габер и вилните зони около тях. По пътя преминава и ежедневен обществен транспорт.

Към него се пренасочва и целия поток от автомобили от път Първи клас I-8 в частта му: Сливница - Драгоман, по който тече реконструкция във връзка с превръщането му в магистрала.

Какво означава казаното дотук?

Нещо много просто - липсващият път е изключително натоварен, но в много, много лошо състояние. Сиреч, ако стане пътен инцидент, виновни ще са участниците в ПТП-то, но не и държавата. Защото водачите трябва да се движат съобразно пътната обстановка и метеорологичните условия. Няма никакво значение има ли дупки на пътя. Няма никакво значение има ли маркировка, знаци, видимост. Няма значение дали изобщо има път, по който да се движат автомобилите.

Петима от загиналите край Стара Загора били от една улица в Крън

Куп нередности на пътя-убиец край Казанлък. Бурени, невидима маркировка...

Можем ли да осъдим АПИ заради дупка на пътя? Можем! Вижте стъпките

А какво става като се обърне каруцата?

Ще ви припомним инцидентът отпреди няколко дни, в който загинаха шестима души. Катастрофата стана край Казанлък, а инспекция на пътя показа, че в района на инцидента има избуяла растителност и липсваща маркировка.

Предстои по-задълбочена инспекция на пътя-убиец и съответно издаване на препоръки към стопанина на отсечката - Областното управление на Стара Загора.

Положението е подир дъжд качулка. Въпросът е напълно логичен - и тук ли ще стане така?

Екипът на Glas.bg благодари за активното гражданско отношение на всички читатели, които ни изпращат снимки и видеа за нередностите в града, както и на тези, които разказват истории за добри и лоши прояви, които ни заобикалят. Ако и вие имате снимки, видео или информация за каквито и да било събития, нарушения, добрини или интересни случки – изпращайте ги на имейл: [email protected] или ни пишете във фейсбук страницата ни.