Още 10 000 лева влязоха в сметката на благотворителна кампания за набиране на средства за медицинския персонал на Инфекциозна клиника, работещ на първа линия в борбата с коронавируса, организирана от TrafficNews. Дарението е от охранителната компания Трафик СОТ, които също подкрепят инициативата "Да го направим ЗАЕДНО" Те лекуват нас. Ние лекуваме Инфекциозна!"".  Така събраната дотук сума е 20 220 лева. Другото голямо дарение е от фирма "Примекс". 

За кого са предназначени събраните средства и как ще бъдат разпределени даренията разговоряме с инициатора на кампанията Александър Апостолов, който е управител на Трафик СОТ и издател на TrafficNews. 

- Какво ви провокира да организирате дарителската кампания в полза на медиците от пловдивската Инфекциозна клиника?

- Имам приятел, който бе болен от коронавирус. Той бе сред първите с установена положителна проба и известно време бе в тежко състояние, но успяха да го спасят. Пловдивчанин на 35 години, който вече е излекуван и се възстановява. С него ежедневно говорехме по телефона, докато беше в болницата. Той ми разказваше за условията, в които го лекуват- прогнили дограми, които болните запушват с чаршафи, прозорци, които не се затварят, стари легла с неудобни дюшеци, занемарени санитарни възли, олющена мазилка. Говорехме за това при какви условия работят лекарите и медицинските сестри,  за това че са на първа линия и на практика получават същите пари, каквито и всички останали здравни работници, които са далеч от огнищата на заразата. 

След това сайтът ни TrafficNews направи поредица материали за Инфекциозна клиника, както и интервюта с други пациенти, които също представиха своята гледна точка. Медицинският персонал също не се чувства удовлетворен и мотивиран. Разбрах, че проблемът действително е сериозен. Още от началото на епидемията има мащабна дарителска кампания в цялата страна, отзовават се много хора, даряват се предпазни средства и апаратура, но истината е , че в случая най- важно е да опазим и да помогнем на лекарите и изобщо на медицинския персонал, тъй като те са хората, на които ще разчитаме, ако ние или близките ни се озовем в болницата. Затова реших, че нашата кампания трябва да е насочена конкретно към тези хора, които са всеки ден в огнището на заразата. По тази причина дарителската кампания е насочена конкретно към здравните работници в Инфекциозна клиника. 

- Каква е волята на организаторите и дарителите, как ще бъдат разпределени събраните средства?

- Смятаме, че в един труден за всички момент, когато трябва всички да сме заедно и солидарни, не искаме да делим хората на лекари, санитари, медицински сестри. Всеки работещ в отделенията, в които има болни от коронавирус е еднакво застрашен и щом са там, те ежедневно рискуват своя живот и този на близките, с които живеят. Предполагам, че не всеки от работещите в клиниката има възможност да се изолира и да живее сам докато не приключи всичко. Така че си " . Да, като лекари и медицински сестри, те си носят кръста, но да не  забравяме, че тези хора имат семейства, възрастни родители, деца. Сумата, която нашата компания дарява, искаме да бъде разпределена по равно между всички. Разпределянето на останалите дарения ще консултираме със самите дарители. 

- А кой ще определя хората, които ще получат дарения?

- Те ще ни бъдат дадени от хора от персонала на самата клиника. Те най- добре знаят кои са хората, които действително са на първа линия. 

- Пациентите, които интервюирахме сравниха условията в клиниката с концлагер. Предвиждате ли част от даренията да отидат за ремонт на отделенията?

- Да, видяхме снимките на зеещи дограми, запушени с чаршафи и хавлиии и старите болнични легла. Не знаем колко ще продължи тази епидемия , нито пък кога ще ни застигне следващата. Всички се надяваме да няма такава, но това което ни е случва сега, ни показва, че ние трябва да сме много добре подготвени. Ако искаш мир, готви се за война, гласи една популярна сентенция. Така че добре да се подготвим за извънредни обстоятелства, а не както се случи с коронавируса, да ни изнанада. Тук обаче трябва да се види какво може да бъде направено в движение, защото в момента няма как нито да се сменя дограма, нито да се ремонтират бани и тоалетни. Ако е възможно да се направят някакви неща, които биха подобрили престоя на болните там, бихме отделили средства. А на база на събраните дарения, ще преценим дали да оставим някаква сума за ремонт след края на епидемията. Но пак казвам - най- важни в момента са здравните работници. 

- В страната се разгръща безпрецедентна дарителска кампания. В същото време обаче болните не са толкова много. 

- Да се надяваме, че бройката ще намялява, а няма да се покачва. В крайна сметка да не забравяме, че Инфекциозна клиника не работи само по време на епидемията от коронавирус. Там непрекъснато има пациенти с различни заболявания, не сме забравили епидемията от морбили, чревните инфекции и т.н.т. И ако досега работата на тези лекари и сестри е оставала забелязана само от пациентите и техните близки, то сега виждаме колко са важни те. И това не е само в България, а и в Европа и в целия свят. Затова смятам, че е редно да се отзовем и да помогнем. Да се надяваме болните в Пловдив да не се увеличават. Но медиците ще са там и утре, и вдругиден и парите няма да са дадени напразно. 

- Така е, но не малко хората, които смятат, че всичко това е работа на държавата?

- Да, държавата има своите ангажименти и трябва да си ги изпълнява. Но вие виждате, че страните, подготвени за пандемия от такъв размер се броят на пръсти. И нито една от тях не е в Европа. Като може би на Стария континент само Германия е някакво изключение. От друга страна всеки ден гледаме репортажи, в които възрастни хора даряват пенсиите си, спестяванията си на болници. Да, моментът е такъв, че не трябва се снишаваме и да чакаме бурята да отмине. Ще се справим само ако всеки помогне с каквото може. Държавата не е нещо имагинерно. Държавата е всеки от нас.  

Да го направи ЗАЕДНО! Те лекуват нас, ние лекуваме Инфекциозна!

 Призоваваме пловдивчани, които имат възможност, да бъдат солидарни и да се включат в кампанията, дарявайки сума, която могат да отделят, в зависимост от своите възможности. 

Сметката на кампанията е : 

BG67BGUS91601004518500

БАКБ