След жестоката серия от тежки катастрофи в страната през тази година - държавата взе мерки и внесе нова порция идеи за пътна безопасност.

Един от проблемите с пътната обстановка у нас според управляващите е заложен още в изходната точка - там, където шофьорите се обучават. Затова властта предложи да се увеличат часовете за кормуване, кандидат-шофьорите да сядат зад волана и в тъмната част на денонощието и да шофират на оживени булеварди.

Друго предложение предвижда учениците в 7 клас да държат изпит по пътна безопасност. Експерти обаче са категорични - идеята е абсурдна и говори за некомпетентност на администрацията.

"Пълна малоумщина. За да стане изпит, трябва първо пътната безопасност да стане предмет. Това към този момент е абсолютно невъзможно. Ние искаме да стане предмет, от години водим разговори с министъра на образованието", коментира пред bTV Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

"Това е поредната абсолютна некомпетентност на администрацията. (...) Събраха се над 1000 подписа от автошколи, които не са съгласни с тези промени. Те се притесниха и решиха, че трябва да намерят повод да отменят цялата тази заповед. Преди това им беше обяснено, че не е необходимо да увеличават часовете, а да се промени изпитът", добави той.

Директорът на 119 СУ в София Диян Стаматов също не приема идеята за полагане на изпит по пътна безопасност.

"Всякакви абсурди са възможни. Това е един от тези абсурди. Според мен този предмет е абсолютно излишен”, категоричен беше Ставатов.

По думите му в момента в учебните програми на всички ученици от 1 до 12 клас има предложени такива теми за пътна безопасност и те функционират на много места и то много ефективно.

“Но изпит след 7 клас за пътна безопасност е просто абсурдно и излишно. До голяма степен няма смисъл да се полага изпит как човек да бъде пешеходец. Това е нещо от т. нар. най-елементарни компетентности, които човек трябва да има от детската градина през целия си живот", посочи още директорът.