Неработеща канализация, лошо проектираните пътища и други проблеми могат да причинят значителна вреда на всеки автомобил.

 

Какво да направите, ако автомобилът се окаже във водата?

Най-лошото, което може да се случи, е хидро удар. Ако водата влезе в в цилиндрите на двигателя, това може да доведе до сериозни повреди. Именно с цел да се предотврати навлизането на вода, в някои джипове поставят висок въздухоуловител, който някои наричат "шнорхел".

Ако автомобилът не е оборудван с шнорхел, а нивото на водата достига фаровете - двигателят трябва да бъде заглушен. При повечето леки автомобили въздухоуловителят се намира приблизително на нивото на фаровете. Разбира се, дизайнът на корпуса на въздушния филтър осигурява известна защита, но при наводняване той е безсилен. Желателно е да извадите клемите от акумулатора. По-малко вероятно е електронните системи без електрическо напрежение да излязат от строя.

Някои автомобили имат фабрично клеми на акумулаторите, които се свалят изключително бързо  в случай на пожар, късо съединение или наводнение

 

Ако сте успели да преодолеете мястото с вода, чиято дълбочина е по-голяма от радиуса на колелото, е желателно след това да се обърнете към специализиран сервиз, за да се контролира нивото на течностите в скоростната кутия. Често водата навлиза през нея, което води до повишаване на нивото на маслото и до значително влошаване на смазочните свойства.

Спасяване на наводнения автомобил

Ако в резултат на наводнението колата се е оказала напълно потопена и дори вътрешността е намокрена, тя трябва да се изсуши възможно най-бързо в специална камера за сушене, която се използва в някои автомивки.

При добра вентилация и температура от 60-70 градуса, автомобилът ще изсъхне много бързо. Но трябва да направите тази процедура възможно най-бързо, защото дори един ден забавяне може да доведе до миризма, от която след това няма да можете лесно да се отървете.

Транспортирайте колата за сушене за предпочитане като бъде превозена с репатрак или теглена на буксир. Ако клемите на акумулатора са били отстранени навреме и не е минало много време от наводняването, има вероятност електрическите системи да не се нуждаят от намеса след изсушаване на цялата кола.

Ако автомобилът не е бил изсушен навреме, а по време на наводнението клемите на акумулатора не са били махнати - гответе се за сериозни проблеми. Разбира се, има специалисти, готови да разглобяват, измиват и почистват електронни компоненти, фарове и други електрически компоненти, но услугите им не са евтини и не винаги завършват успешно.

Неприятната миризма в салона на колата също се превръща в истински спътник на онези, които са преживели наводнението, а пък автомобилите им не са били изсушени навреме. Да се отървеш от нея не е лесно. Дори химическите препарати и най-силните аромати не винаги се справят с тази задача.