Във всяка страна по света професията шофьор на камион (тираджия както е прието да се наричат тези хора у нас) е постоянно свързана с трудности и лишения. Трудно е да се нарече тази работа лесна. При това многобройните несгоди възникват именно от ежедневните неудобства, с които шофьорът е принуден да се сблъсква. Някои модели камиони обаче имат такава "жилищна" площ, особено тези, които се движат по пътищата в Америка, на чийто размер, комфорт и лукс могат да завидят дори собствениците на едностайни апартаменти.

Кабините за тези камиони от моделната 2017 година се произвеждат в четири варианта от американското подразделение на шведската марка Volvo. Първото нещо, което ще зарадва всеки тираджия, е 180-сантиметровото легло. В три от четирите варианта има възможност то да стане още по-дълго чрез намаляване на свободното пространство в кабината. Особено внимание заслужават вградените шкафове, в които може да се слагат всякакви неща. Кабината включва хладилник с фризер.

Новите модели на Scania издигат комфорта на шофьорите до ново ниво. Към днешна дата жилищните модули на камионите на тази шведския бранд имат най-високия таван, което позволява на тираджиите да стоят изправени без проблем. Друго интересно предимство на кабината е наличието на плосък под, което е рядкост за такива камиони. Останалите удобства са "стандартни", отговарящи на всички съвременни тенденции и изисквания.

Моделът T680 не може да се похвали с най-голямата кабина или най-просторния жилищен модул. Но това чудо на американското инженерство има най-доброто базово оборудване сред всички модели по света - климатик, плосък сгъваем телевизор, просторен хладилник и място за спане, който в действителност не отстъпва много по ширина на домашно легло. В допълнение, седалката на шофьора може да се завърти на 180 градуса, което позволява да седнете на нея пред сгъваемата маса за хранене, разположена точно зад тираджията.

По време на последния рестайлинг инженерите на холандската компания се опитаха да направят кабината на DAF сравнима по отношение нивото на комфорт с тази на семеен автомобил. Наред с други предимства, "джентълменският комплект" има собствен изпарител, който позволява поддържането на желаната влажност на въздуха. Освен това камионът разполага с усъвършенствана 24-часова система за отопляване на кабината, която използва за целта остатъчната топлина от работата на двигателя. Отделно трябва да се подчертае кожената тапицерия.

Обновяването на прочутия модел Cascadia отне почти 5 години старателна работа и 300 милиона долара. Значителна част от силите и ресурсите на американските инженери и дизайнери отидоха за преработването на кабината. В резултат на това тя буквално бе натъпкана от пода до тавана с разнообразна електроника. Адаптивен круиз контрол, усъвършенствана система за сигурност, сгъваемо двуетажно легло, телевизор, климатик, микровълнова печка и много други.

Последните модели на американската марка International впечатляват предимно с качеството на тапицерията в кабината, като се набляга най-много на кожата. Прави впечатление колко добре са изработени мебелите: сгъваеми и въртящи се маси и столове, просторно място за спане, много рафтове и вградени шкафове. Кабината на модела LONESTAR има огромен брой контакти и USB портове, които позволява свързването на десетки различни устройства. Базовото оборудване включва мини хладилник, микровълнова фурна и дори компютър.

По традиция камионите на германския бранд MAN също галят окото с просторната си кабина. В последните години обаче моделът TGX отбеляза още една причина за гордост - кабината никога досега не е била толкова тиха. Интересното е, че шофьорът може да регулира нивото на шумоизолация според предпочитанията си. Останалата част от кабината не се различава много от предишните модели, като все още държи летвата на "утилитарния минимализъм".

Източник: automedia