Как ви звучи VW Jetta, която вдига 340 км/ч или Toyota Corolla с 1000 коня под капака?

Когато екипът на някоя тунинг-компания се захване с определен проект, той винаги мисли не само как ще върви колана, но и как ще изглежда. Затова почти винаги разликата между донора и финалния резултат е фрапираща. А ако има самият производител на автомобила също се включи в разработката резултатът става още по-впечатляващ, като това се случва дори с обикновени модели, които няма как да се свържат автомобилния спорт. Ето няколко свежи примера.

Kia Cerato с мотор от Stinger



Модел като Kia Cerato (известен още като Forte) има доста мрадежки вид, но дори той не може да накара някой да го свърже с колите за дрифт. Какво ли обаче не прави с цел реклама на даден модел и затова Kia и компанията Red Bull превърнаха седана с предно предаване в истинско дрифт-чудовище. Вместо стандартния 4-цилиндров мотор под капака е поставен туин-турбо V6 от Kia Stinger GT, който е свързан с 6-степенна секвенциална скоростна кутия.



Задвижването вече е към задната ос, като е поставен специален диференциал. Окачването е регулируемо, а в салона са поставени каркас и хидравлична ръчна спирачка. Каросерията е разширена, поставени са състезателни гуми и допълнителни дифузьори с емблемите на Red Bull. Като цяло идеята е този автомобил да се снима в реклами, но той е направен напълно професионално и сериозно.

Volkswagen Jetta, който вдига 340 км/ч



Още един масов автомобил с предно предаване мина под ножа на компанията THR Manufacturing, за да може да се опита да подобри рекорда за скорост на засъхнало езеро. Тази Jetta обаче е с 2,0-литров мотор, като за разлика от дрифт-машината на Kia запазва предното си предаване. Двигателят също е оригиналният, но все пак голяма част от елементите, както и системата на турбото и охлаждането, са сменени. Скоростната кутия е 6-степенна механична, а амортисьорите са специални, разработка на KW.



На автомобила е поставен нов интеркулер, при който въздухът се охлажда със студена вода от поставена в салона резервоар. Идеята е постигане на по-добра аеродинамика, като за това се използват и специални щори на решетката на радиатора. В крайна сметка тази Jetta развива 550 к.с., но авторите на проекта тестват мотор със 750 к.с., като твърдят, че той може да развие дори 850 к.с. Сега колата развива 340 кч/ч, като плановете са тя да вдигве 370 км/ч.

Електрически Chevrolet Corvette с 800 коня и механични скорости



Самата идея да се превърне Chevrolet Corvette в електромобил не е нещо необикновено, но американската фирма Genovation отима още по-далеч. Тя не само поставя в каросерията на купето електрически силов агрегат, но и го свързва със 7-степенна механична скоростна кутия. По принцип, електромобилите на ток нямат нужда от такава и точно това е едно от предимствата им. В случая обаче идеята е да бъде направен един от най-бързите електромобили в света и това налага промяната.



Компанията предлага и 8-степенен автоматик, а крайният резултат е 354 кч/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. Батерията е с капацитет 61 кВт/ч – като при първата Tesla Model S и осигурява пробег от 280 км при умерено каране. Идеята е на този електромобил е съвсем различна, така че енергията свършва за около 120 км.

Toyota Corolla с 1000 конски сили



За последно Corolla беше считана за кола за дрифт още през 80-те години на миналия век, когато се произвежаше AE86. После моделът мина на предно предаване и постепенно загуби спортни си характер. Заради рекламата на новото поколение обаче от Toyota включиха Corolla в шампионата Formula Drift, като за целта създателите на този автомобил – копанията Papadakis Racing, трябваше да го преработи напълно.



Хечбекът е буквално рязан, за да побере мотора 2AR-FE, а също така и 4-степенната скоростна кутия от състезателна кола и карбоновия карданов вал. С помощта на турбокомпресор BorgWarner EFR 8374 и система за впръскване на азот от двигателя с увеличен до 2,7 литра обем да извадени 1000 к.с. Хечът със задно предаване има напълно но окачване и спирачна система, както и джанти с гуми с размери 265 отпред и 275 мм отзад.