Нов КАМАЗ навлиза на пазара. К5 се характеризира с редица подобрения. Новият камион 54901 ще започне да се доставя на дилърите съвсем скоро. Иновацията получава подобрения, като по-издръжлива рама, изработена от високоякостни сплави, както и нови предни главини, които сега не изискват никаква поддръжка. Но основното предимство на камиона е кабината, създадена на базата на тази, която вече се монтира на камионите Mercedes-Benz Actros. Тя има по-висок таван, така че разстоянието от пода е почти на два метра (1980 мм). Широчината на кабината също е увеличена до 2270 мм. Между другото, подът вече е равeн, както в апартамент, а водачът няма къде да се спъне, движейки се по него на цял ръст.

Нова кабина, нов двигател - напълно различен КАМАЗ, който вече е в продажба

 

Скоростният лост е качен на кормилната колона, превръщайки се в своеобразен джойстик. За да влезете в кабината, трябва да изкачите четири стъпала, три от които са затворени от вратата и винаги остават чисти. Интерес представлява и тапицерията, направена в черни и кафяви цветове. Кабината на новия КАМАЗ е оборудвана с климатик, автономен нагревател, система за стартиране на двигателя с бутон, шофьорска седалка с въздушно окачване и мултимедийна система с 10-инчов екран.

Нова кабина, нов двигател - напълно различен КАМАЗ, който вече е в продажба

 

Камионът е оборудван и с напълно нов турбодизелов двигател 910.12–450, разработен съвместно с Liebherr. Работният обем на двигателя е 12 литра, а мощността достига 450 к.с. Максималният въртящ момент е 2 060 Нм. За първи път двигателят на КАМАЗ е оборудван с 12-степенна автоматична трансмисия ZF, като това обяснява и защо лостът на скоростната кутия е превърнат в джойстик на кормилната колона, пише Факти.бг.

Запасът от гориво също е по-голям: 1400 литра (800 и 600 литра) се събират в два резервоара на камиона. Благодарение на здравата рама и мощния мотор, камионът със собствено тегло от 8.4 тона е способен да транспортира 35.6-тонни ремаркета. Дилърите на КАМАЗ вече започнаха да приемат поръчки за новия модел, който според завода трябва да струва 10-15% по-евтино от чуждестранните конкуренти.

Нова кабина, нов двигател - напълно различен КАМАЗ, който вече е в продажба

 

Нова кабина, нов двигател - напълно различен КАМАЗ, който вече е в продажба