Аварийната спирачка спасява от удар при скорост от едва 15 км/ч

Норвежкото издание Dinside 20 ar разкри неочаквана слабост на работата на автономното действие на спирачната система в критични случаи на Jaguar I-Pace. Това стана по време на тестове точно на тази система, присъстваща при 25 модела.
 

 


Електрическият кросоувър, произвеждан за Jaguar от Magna Steyr в Австрия успя да се справи с избягване на удар с помощта на автономната аварийна спирачка при скорост от едва 15 км/ч. Интересното е, че при Jaguar E-Pace избягването на удара е възможно при движение с 70 км/ч.

На теста са присъствали и инженери от Jaguar, които след резултатите от първите опити, са поискали нов опит, на който резултатът на I-Pace отново е бил разочароващ. Все още няма разумно обяснение за разликата в представянето на системата при I-Pace и E-Pace.

„Автомобилът използва първите десет минути от началото на движение, за да разучи пътните условия, както и в какви условия да се активира автономната система за аварийно спиране”, е едно от обясненията на инженер на Jaguar след теста.

В груповия тест на 25-те коли най-висок резултат постигна Hyundai Santa Fe с избягване на удар при 85 км/ч. Топ 3 допълват Hyundai Nexo с 80 км/ч и Honda CR-V с 80 км/ч.