Euro NCAP избра „отличниците” от тестовете си

Независимата европейска организация Euro NCAP избра най-безопасните автомобили според резултатите от краш-тестовете си за 2018 г. Те бяха класирани в четири отделни категории.



Най-безопасен голям семеен автомобил

В тази категория печели новото поколение на седана Lexus ES, което беше тествано от експертите още през октомври. Седанът получва 91% за защита на шофьора и пътниците, 87% за децата, 90% да пешеходците и 77% за работата на асистиращите системи за безопасност.



Краш-тестовете са установили, че при Lexus ES има голяма вероятност за получаване на травми в кръста при пътниците на задните седалки н случай на фронтален сблъсък по цялата широчина на автомобила. Електронните асистенти, в това число и функцията за автоматично спиране, са се справили на висота, но се отчита, че системата за следене на лентата на движение не помага особено на водача в някои ситуации. Този модел печели и в още една категория – „Хибриди и електромобили”

Малък семеен автомобил

Хечбекът Mercedes-Benz A-Class е най-безопасният модел при марките семейни коли, като през проблеми преминава през всички краш-тестове, включително и имитация на страничен удар в стълб. Експертите  обаче отчитат ниската ефективност на системата да поддържане на лентата на движение заради работата на функцията за контрол на слепите зони.



Като цяло, безопасността на водача и пътниците в Mercedes-Benz A-Class е оценена на 95%, на децата – на 91%, а на пешеходците и велосипедистите – на 92%. Работата на електронните системи получава 75%.

Голям кросоувър”

Експертите на Euro NCAP обявиха Hyundai Nexo за най-безопасния голям кросоувър. Все пак се отбелязва слабата защита на водача при страничен удар с деформируемо препятствие, както и опасността от получаване на сериозни травми при удар отзад.



Моделът Hyundai Nexo получава 94% за защита на водача и възрастните в автомобила, 87% - за тази на децата, 67% за пешеходците и велосипедистите, а ефективността на електронните асистенти е оценена на 80%.

„През 2018 г. Euro NCAP за първи път тества функции за автономно придвижване, като именно нашите изпитания откриха редица проблеми, с които се сблъскват шофьорите в днешно време. Да, тези системи са безопасни и удобни, но пълната автоматизация на автомобилите е още много далеч. Ние внимателно ще следим развитието на тези технологии и да за бъдеще”, коментира генералния секретар на Euro NCAP – Михаел ван Ратинген.

Снимки и видео: Euro NCAP