Много опитни шофьори веднага ще отговорят на този въпрос - на 5000-10 000 км или веднъж годишно. Други може да кажат на 20 000 км или два пъти годшино. Кое е правилно?

Смазващата течност в автомобилния двигател е изключително важно нещо. Той е необходим за постоянно намаляване на коефициента на триене на работните повърхности.

Ако това не бъде направено, тогава те ще се износват по-бързо от обикновено, което в крайна сметка ще доведе до сериозни повреди и скъпи ремонти.

С течение на времето дори най-доброто масло изчерпва своя ресурс и трябва да бъде заменено. В същото време, обаче, има ситуации, когато може да не бързате да го замените в агрегата.

1. Щадящи условия, скорост и обороти

Горещината и силният студ, твърде силното и често натискане на педала за газ - всичко това са тежки условия, които ускоряват износването на двигателното масло.

При високи температури вискозитетът на моторното масло пада до критични стойности. При ниски температури, напротив, маслото се сгъстява твърде много.

Агресивният стил на шофиране също ускорява процеса на загуба на полезни свойства на маслото. Съответно, ако всички изброени фактори на въздействие отсъстват, то можете да сменяте маслото на двигателя доста по-рядко.

Също така трябва да се помни, че при една и съща скорост можете да се движите с различни обороти. Твърде високата скорост също допринася за ускореното износване на маслото.

 

2. Качествено гориво

Степента на качество на горивото е един от най-важните компоненти на правилната експлоатация на автомобила. Трябва да се разбере, че абсолютното пълно изгаряне на горивото в камерата не може да бъде постигнато. Ако обаче има нежелателни съставки в горивото, скоростта на износване на двигателя и маслото значително се увеличава.

Кои трябва да отнесем към тях? На първо място смолите, пепелта, серните съединения, различни въглеродни съединения. Всичко посочено трябва да бъде възможно най-малко в горивото. Висококачественото гориво от доказани бензиностанции значително ще намали количеството на вредните отлагания в горивната камера.

3. Качествено масло

Маслото с полиалфаолефин е най-издръжливо. Единствената уловка е, че то е много скъпо и затова не се използва широко.

Най-често се използват синтетични хидрокрекингови течности. Днес в тях влиза по-голямата част от марковите продукти, представени в магазините. Максималният "живот" на подобна смазка е 30 хиляди километра. А при някои от нашите пътища, тя е достатъчно за около 12-17 хиляди км. Най-важното нещо, което трябва да се разбере е, че трябва да се купува масло само в надеждни магазини.

4. Вид на двигателя

И накрая, но не последно място по значимост по отношение на подмяната на двигателното масло е типът на двигателя.

Дизелът гори по-лошо и оставя повече вредни примеси, които влизат в смазката и ускоряват износването му. По тази причина днес към маслата за дизелови двигатели се добавят специални защитни добавки. Въпреки това, дори те не са в състояние напълно да се справят със съществуващия отрицателен ефект, пише auto.blitz.bg.

Така че бензиновите агрегати традиционно убиват смазката малко по-бавно, отколкото от дизеловите си "събратя".