Европа предварителните продажби на флагмана на Golf започват от 5 ноември. Golf R е традиционно най-мощният модел в най-успешната продуктова линия на Volkswagen за всички времена.

Golf R e първият Volkswagen преди края на тази година, който се лансира с нова система за задвижване на всички колела - 4MOTION с R-Performance Torque Vectoring.

Тя разпределя задвижващата мощност на турбо бензиновия двигател в Golf R не само между предния и задния мост, но и вариационно между двете задни колела. Режимът Drift позволява изпращане на до 100% от въртящия момент към задното външно колело, пише Вести.

Всичко това прави възможно значително повишаване на динамиката, особено при завиване. Задвижването на четирите колела също е свързано в мрежа чрез Vehicle Dynamics Manager (VDM) с други системи на ходовата част, като електронните блокировки на диференциала (XDS) и адаптивно управление на шасито DCC.

Петото издание на спортния автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Golf R обаче може да се поръча и с опционален пакет R-Performance, който позволява да се увеличи максималната скорост до 270 км/ч.

Тази динамика се гарантира от 2,0-литров турбо бензинов мотор с мощност 320 к.с. и 420 Нм въртящ момент, работещ съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Настройката на новия Golf R е прецизирана на "Нордшлайфе". В комбинация с пакета R-Performance, Golf R дори се предлага със специален профил за шофиране на „Нюрбургринг”, известен като „Special“.

Като част от този профил на шофиране, всички ключови параметри на задвижване са адаптирани към легендарната състезателна писта - включително новото задвижване на всички колела. Резултатът е, че новият Golf R е с цели 19 секунди по-бързо на легендарното трасе от своя предшественик.