80% от сервизите у нас – на черно! 80 на сто от колите ни – над 15 г.

80% от сервизите у нас – на черно! 80 на сто от колите ни – над 15 г.

Между 70 и 80 процента е делът на нелегалните автосервизи в България, обяви председателят на сдружението "Съюз на автосервизите" Емил Германов. Общият брой, заедно със законните, доближава 6 000.

Причината е, че към момента няма действащ закон за дейността им. Проблемът с тях е, че нямат касови апарати, нямат трудови договори за служителите, нито пък необходимото оборудване. Това води и до увеличена опасност от катастрофи заради некачествен ремонт, каза Германов.

Той предупреди шофьорите и за ефектите от евтините дизелови горива, които не са закупени от бензиностанция.

"Евтиното гориво обикновено се отличава с по-ниска пламна температура и по-високо съдържание на сяра, което води до една бавна смърт на двигателите. А ние знаем колко е стар автопаркът в България, така че при нас са утежнени обстоятелствата", посочи още той.

"При изгарянето на високовъглеродните горива се отделя вода, която съединена със сярата, тя прави сярна киселина. И по целият път на изгорялата смес - от клапани, през турбокомпресори, през колекторни тръби, филтър за твърди частици до крайното гърне - всичко това е подложено на една силно агресивна сярна киселина, което води до бързо излизане от строя и много тежки ремонти, които могат да достигнат и до 10 000 лева", предупреди Германов.

Около 80 процента от автомобилите в България, по данни за 2017 г., са на възраст над 15 години. Ако той е добре поддържан, възрастта му няма такова значение, но ако един клиент си купи автомобил за 3-4 000 лева, той не е готов да даде подобна сума за качествен ремонт.

БГНЕС

Напишете коментар
captcha

Виж още

Продажбите на нови автомобили в ЕС се свиха през март 2024 г. с 5,2% спрямо
Моторното масло, използвано в двигателите с вътрешно горене, се използва за
Разходът на гориво е един от основните параметри, от който се интересуват
Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) на Съединените щати
Европарламентът прие на първо четене нови правила, засягащи шофьорите в ЕС.
Автономните автомобили са толкова технологично напреднали, че променят начина,