Сцената напуснаха Гон, Маркионе и Щадлер, Мъск се готви за Марс

Арестът на Карлос Гон се оказа последният удар върху имиджа на големите автомобилни босове, които доскоро биваха приемани като богове от техните последователи и дори от някои фондови пазари.



Гон, който преди години спаси Nissan от фалит, вече не е шеф на Nissan и Mitsubishi и на практика е отстранен от Renault, въпреки че засега има само временен заместник. На 7 декември изтича срокът, в който прокуратурата в Токио трябва да повдигне обвинение на Гон и тогава се очаква скандалът с него да стане още по-голям. Но Гон далеч не е единствената голяма загуба за автомобилната индустрия.

През юни автомобилният свят изживя силен шок с ареста на шефа на Audi и смятания за „златното момче” на VW Group Руперт Щадлер. Той вече не е шеф на германската марка и наскоро излезе от ареста, а сега предстои да разберем дали обвинителите ще успеят да докажат участието му в „Дизелгейт”. Щадлер работи за Audi от 1990 година, но сега загуби много бързо поста си, след като стана ясно, че прокуратурата ще упорства и ще го държи максимално дълго в ареста.

Смъртта на Серджо Маркионе пък вече оказва сериозни последици върху работата и представянето на FCA, като компанията е подхванала сериозна реорганизация и налагане на все повече електрифицирани и електрически модели на глобалния пазар. Маркионе и Гон дълго време бяха смятани за едни от най-важните фигури в автомобилната индустрия и след тях остават огромни празнини.

Дори и любимецът на фондовите пазари Илън Мъск и неговата Tesla преживяха труден период, като вината е повече на ексцентричния милиардер, а компанията вече покрива производствените си планове за Model 3, но това стана със сериозно закъснение. Мъск вече призна, че по-рано тази година компанията е била на ръба на фалита, но след това положението й се е стабилизирало.