"Винаги има дискусии относно часовете. Ако погледнем държавите, които са в ЕС, статистиката показва, че нормативът  за практическото обучение е около 30 часа. Времето на обучение е най-много в Германия – 36 часа. Ако вземем този пример е добре те да са 36, защото това ще бъде оптималното решение”, коментира Ивайло Славков от СБА пред NOVA.

„Като се върнем в годините назад, ние сме минавали през доста перипетии. 80- те години часовете бяха 36. Имаше два вътрешни изпита – на осмия и на шестия час. За дамите, на полигона, се взимаха още 20 часа. Курсът беше три месеца и половина. Общо около 60 до 70 часа се получаваха за шофиране, посочи Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Гостите коментираха и темата колко е реалната и поносимата цена на шофьорските курсове и възможни ли са корупционни практики при едно увеличение на сумата, която за мнозина може да се окаже невъзможна.

„Хиляда лева е психологическата граница. За някои са малко, но за други повече. Понятието цена е размито. Важни са трудът, който се полага и качеството на обучение”, допълни Ивайло Славков.

„За нас е интересен казусът защо родителите, а и обществото не си зададат въпроса за сумите, които трябва да бъдат изплатени при едно ПТП. Доказано е, че малко над 20% от инцидентите на пътя се причиняват от млади водачи”, каза Йонко Иванов.