В протеклата преди няколко часа серия въпроси и отговори в социалната мрежа Twitter Илън Мъск сподели някои твърде интересни подробности за най-младшия модел на електромобилите Tesla – Model 3. Мъск съобщи данните за надеждността на електромобила като цяло, както и издръжливостта на ключовия компонент – блокът с акумулаторните батерии.

Генералният директор на Tesla каза, че задвижването и купето са проектирани и се произвеждат с резерв от гледна точка на здравината, който е от нивото на тежкотоварен камион. Тоест, електромобилите Tesla Model 3 могат да изминат милиони мили без съществени повреди.

Model 3 drive unit & body is designed like a commercial truck for a million mile life. Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k.

— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2019

Що се отнася до батериите, в електромобила Tesla Model 3 се използват акумулаторни блокове, които издържат 1500 цикъла на зареждане и разреждане, което в зависимост от пътищата и шофирането означава максимален пробег от 480 000 до 800 000 километра, което е впечатляващ показател. Освен това, предлага се замяната само на отделен, например най-износения модул на акумулаторен блок при цена от 5 до 7 хиляди долара. Тоест, клиентите могат да заменят отделните модули, вместо да закупуват целия акумулаторен блок. Мъск не съобщи колко точно струва самият акумулаторен блок, но наскоро изтече информация, че той определя половината от цената на електрическия автомобил.

Натрупаният досега опит от собствениците на електромобилите на компанията Tesla показва, че след 250 000 км пробег, техният акумулаторен блок губи не повече от 10% от своя капацитет.