След като стана жертва на сериозна рансъмуер атака във вторник, алуминиевият гигант Norsk Hydro бавно започва да се възстановява от инцидента.

Експерти от Microsoft и други ИТ компании вече пристигнаха в Норвегия, за да помогнат на Norsk Hydro да систематизира отговора си и да върне критичните бизнес системи в ред. В същото време производителят обяви, че не възнамерява да плати искания от хакерите откуп.

Вместо това, Norsk Hydro ще използва бекъп архивите си, за да възстанови каквото може от своята информационна инфраструктура.

Като цяло, ръководството на Norsk Hydro описва атаката като „ужасяваща“. Рансъмуерът е ударил производствения капацитет на компанията и нейните офис ИТ системи. Заводите в Европа и САЩ бяха най-засегнати. След инцидента системите, които управляват производственото оборудване, бяха криптирани и прекъснаха данните си от мрежата на компанията, което пречи на служителите на Norsk Hydro да управляват фабричното оборудване. Но най-голямото въздействие беше върху офисната информационна инфраструктура на Norsk Hydro. На две пресконференции, проведени във вторник и четвъртък, ръководството каза, че липсата на достъп до клиентски поръчки е най-голямата пречка, с която трябваше да се справи при запазване на производствените линии.

Компанията премина на ръчни операции, които не повлияха на производството, но забавиха фабричните продукти и доведоха до временни прекъсвания, докато служителите намерят най-добрия начин да вършат работата си.