Годината е 2019-та и филмите залагат на модерните технологии повече от всякога. Ще се учудите, ако разберете, че в много от сюреалистичните Live-Action филми на Тим Бъртън няма почти нищо истинско. CGI визуализациите са толкова напреднали, че са способни да ни измамят, че гледаме наистина снимани филми. Студио Laika обаче прави нещата различно.

Това си беше очевидно от първия хит на компанията, Coraline, излязъл през 2009-та. Основно принципът на Laika (различно от Leica) е съчетаването на един от античните похвати в анимацията – стоп-моушън филмите, с предимствата на техниката. Резултатът е един уникален арт стил, който е в крак с трендовете. Последното заглавие в портфолиото на студиото ще бъде Missing Link, който въвежда още иновации в традиционните методи на снимане на Stop-Motion филми. Сайтът Digital Trends ни дава ексклузивен поглед зад кулисите.

В голямата зала на Laika, където се правят всички филми, непрекъснато се чува една дума: хибрид. Това е, защото артистите се опитват да комбинират две различни изкуства. Ръчното изработване на костюми и сцени идеално се свързва с VFX ефектите, генерирани от компютри. Най-интригуващият елемент от широката практика на Laika е използването на 3D принтери. Те влизат в помощ за бързото създаване на прототипи на героите, преди те да бъдат превърнати в истински кукли с експресивни лица, размивайки границата между реалност и фантазия.

За незапознатите със Stop-Motion анимацията, тя е свързана с един изключително трудоемък процес за правене не на видеа, а на снимки. За всяка секунда от филма се правят поотделно поне 20 кадъра с истински малки (и големи кукли), като положенията им в пространството прецизно се променят. Докато си мислите, че гледате филм, вие всъщност наблюдавате илюзия за движение, получено от нареждането на такива снимки. По принцип аниматорите трябва да изработват ръчно множество лица за своите герои, за да симулират реч и емоция. Това обаче изисква много време – в предишния филм на Laika – Kubo and the Two Strings, една от сцените, траеща едва минута, е снимана в продължение на няколко години. 3D принтерите, които студиото вече използва, скъсяват в пъти времето, нужно за да се изработят такива модели. Според филмовото студио с този метод изключително бързо са произведени стотици хиляди малки лица само за създаването на Coraline. Оттогава в бизнеса се е включил и производителят на 3D принтери Stratasys. С помощта на фирмата числото на принтирани модели бързо е превишило един милион при създаването на Missing Link. Лимитът на артистите в практическото реализиране на Stop-Motion филм никога е бил толкова далечен.

Новият филм Missing Link дебютира в кината на 12-ти април. Laika го описва като „калейдоскопичен пътеводолог“, комбиниращ Индиана Джоунс, Шерлок Холмс и „Осемдесет дни около света“.