Новият директор на Центъра за спешна медицинска помощ в Русе д-р Иванка Маринова днес встъпи официално в длъжност.

Тя пристигна на работното си място малко преди 8:30 часа където, по думите й, е била приета спокойно от колегите си.

„Сутринта ги събрах, поговорихме за някои проблеми, които те искат да бъдат решени, и смятам, че ще намерим решение по въпросите. Основният проблем е преминаването на 7-часов работен ден. Можем да започнем процедура със съответните инстанции за взимане на разрешение и най-вероятно преминаването на 7-часов работен ден ще бъде реалност“, заяви тя, предаде Русе Медиа.

По повод на проверките, разпоредени от здравния министър, д-р Маринова определи състоянието на ЦСМП като „много добро“. „Доколкото имам информация, нещата са правени по правилния начин. Проверките са просто да се изчистят някои обвинения, които изпратиха колегите до медиите за финансови злоупотреби и смятам, че трябва да стартирам на чисто“, коментира още новият директор. Тя очаква проверките да приключат до края на месеца.

По думите й от подадените 44 заявления за напускане с едномесечно предизвестие – 27 от фелдшери и 17 от шофьори, вече 8 са оттеглени. Д-р Маринова разчита, че в следващите дни това ще направят и останалите.

В същото време обаче нейните колеги, подали молбите си, продължават да настояват за промяна. Те искат техни представители да участват в проверките, за да се види какво точно се проверява. Твърдят, че намеренията им да напуснат не са спекулация. Шофьорът на линейка Владимир Димитров например получава чисто 750 лв., с трудовия си стаж от 11 години и нощните дежурства. Казва, че от сутринта е бил на няколко адреса и в 14 часа още нито е обядвал, нито е пил кафе.

„Аз заставам зад целия колектив, който каквото реши, трябва да седнем, да направим някакви общи искания с тях и да преценим какво се случва оттук нататък. Аз съм категоричен, че ако няма промяна, със сигурност ще напусна. Тук не е борбата за личности, тук е борбата да няма злоупотреби в службата, за да може службата да се развива и пациентите да бъдат обслужвани на едно по-добро ниво“, обобщава Владимир Димитров.